Vad har jag gjort för dumt?

Kan någon som har lite kosmisk insikt förklara för mig varför det alltid måste regna när jag ska gå ut.
Det har varit upphåll nästan hela dagen, jag är hemma och räknar matte, det regnar lite okej.
Sen klarnar det upp igen, men precis när jag ska sätta mig på moppen och ge mig av, så öppnar sig himlen och hagel och allehanda nederbörd dränker mig fullkomligen.
På med regnkläder och tack så mycket, jag blev dyngsur.
Jag kom till skolan, tryckte ner alla blöta regnkläder, inklusive blöta skinnhandskar (ingen hit) i beutyboxen.
Efter en stund, så slutade det regna och himlen var fin och blå igen. Grrr...
Jag blir så arg. Dessutom kändes det typ som det nästan var minusgrader när jag åkte hem igen, inga handskar på mina små händer, eftersom dem var pissblöta. Usch vad jag frös, jag visste inte vad jag skulle ta vägen.
Nä, banne mig att inte hösten har kommit med pompa och ståt, nu åker vintervantarna fram.

Tack och hej sommar.
Tack för en regnig sommar, som gjorde det lite lättare att jobba utan semester.
Tack för dem få soldagarna du gav mig, som jag uppskattade så pga allt regnade.
Tack för att jag fick bada lite i havet, det var inte många gånger, men ändå.
Tack för solbrännan som jag fjällade bort.
Tack för att alla gick på semester och det blev mer plats för mig och moppen på vägarna.
Tack för ljuset på morgonen och kvällen.
Tack sköna sommar för i år, vi syns väl nästa år igen.
puss o kram

Matten blev genast idag panikartat mycket svårare och tempot ökade med 100%, jag som tyckte att jag hade räknat på bra hemma, fick fullständigt panik på mattelektionen och insåg att nu gäller det att växla upp till minst femman, gasen i botten. Räkna varje dag. och hallå, vad tog mina personliga mattelärare vägen?
Jag kommer snart drömma och roten ur och funktioner, x och y och andragradsekvationer....Hjälp, vad har jag gett mig in på. kommer jag ens få ett poäng rätt på proven?! Klassrummet var helt proppfullt idag, verkade som nästan alla kom, det var tillomed så att det inte fanns bänkar till alla. coolt.. ha ha, det gäller att ställa sig nära dörren näst gång så man kan rusa fram och ta sin favvobänk, för det har jag redan en, men den hade  en annan tjej tagit före mig idag.... :o/

Jo, jag lovade i lördags att jag skulle dela med mig av nya matsedeln för veckan 35
Den blev följande
Måndag: Stekt tonfisk med kokoswokgrönsaker (mycket gott, köpte kryddor igår också. mums)
Tisdag: Kycklingsallad
Onsdag: Qurnfärsås och vitkål/morötter
Torsdag: Het böngryta
Fredag: Bönburgare med sallad
Lördag: Fisk med pesto och varma grönsaker
Söndag: Broccoli och blomkålsgratäng

Den här veckan måste jag faktiskt ta och koka lite bönor, hm ska bara komma ihåg att lägga dem i blöt någon dag.
Ska nog göra en sats Adzukibönor först, dem är så ivinnerligt nyttiga.
Jag var ju och handlade med mamma igår, veckans inköp, hamnde nog på strax under 600 kronor, fast det är mycket av den här maten som räcker i två veckor fram över. Förra veckan klarade jag mig på 40 kronor i mat. Men varannan vecka blir det lite mer. Upptäckte också när jag var och handlade att laxen, var så himla dyr. Jag kan inte komma ihåg att jag har betalat över 70 spänn för fyra såna där vakumförpackade historier, å andra sidan kanske jag inte har kollat ordentligt. Det som är jobbigast med att handla på söndagar, är att det är lite väl utplockat och grönsakerna på Coop sisjön var inte alls fräscha, det blev inget blomkålshuvud och inga svampinjoner. Killen som jobbar i grönsakerna på Coop är däremot väldigt fräsch, hi hi, en riktigt läckerbit. Tyvärr var han inte till salu, jag hittade iallafall ingen sträckkod som jag kunde blippa på.

Nåväl, då kanske ni vill ha aktuella kilon också, för er som är intresserade. Det går ju lite mer långsamt nu och det är väl bra, fast det tar emot, men huvudsaken är att jag fortfarande tappar. Om man slår ut alla tappade kilon blir det ungefär 1,4 kg i veckan, och det är en hyffsad takt faktiskt. Mer ska man nog inte tappa. Och allt som allt till idag har jag gått ner 8,6, börjar närma sig 9 och 10 snart. Jag ska faktiskt belöna mig lite med en ansiktsbehandling nästa vecka. Det är jag nog värd, även om det nu inte är helt skönt att göra dem där ansiktsbehandlingarna, det är smärta blandat med njutning....som med det mesta i livet.

Det bästa är att det inte är det minsta jobbigt, jag känner inget sug efter allt som jag var beroende av innan.
Jag trodde att det skulle bli svårt när jag började jobba igen, men inga mackor, eller pasta eller socker för den delen har passerat mina läppar. Det är nog tack vare Paul Mackenna, jag har aldrig varit så beslutsam och viljestark innan, har aldrig haft så mycket kontroll över mig själv som nu. Har dock inte lyssnat på Mackennaskivan nu på länge, jag har varit så trött. Får nog ta och göra det igen. Det är viktigt.
Jag vill inte ha det där äckliga söta, även om jag har varit utsatt för frestelser och folk har bjudit mig och frågat, så har jag tackat nej. Jag tror verkligen att jag kommer klara det nu. Jag vill bara visa alla att jag visst kan,
jag är ingen jäkla mes, jag kan klara allt jag tar mig för. INGENTING ÄR OMÖJLIGT!!!
Är man bara tillräckligt bestämd, så kan man göra allt. Våga drömma och följ dina drömmar.
Den här drömmen har jag haft i över 15 år, nu i år ska den bli sann.

Hmm har jag sagt allt jag ville säga nu.. *kliar sig i huvudet*

Igår var jag med syrran i kungsbacka och letade efter det billiga playstation 2 -spelet som dem sålde ut för 499 kronor, givetvis var det slut som jag gissade. Jag skulle ha ringt ner och kollat först. Men syrran köpte sig ett hemmabiosystem istället. Hon som kollar så mycket på tv och film... not. Tydligen ska hon ha den när hon lyssnar på musik. Men jag fattar inte, hon har ju redan en liten portabel stereo. Förstår mig inte riktigt på henne i alla lägen. Sen var jag inne en snabbis på Ikea, dem hade naturligtvis inga Lådisar, (lådis svart 9 kronor), så det blev två vita tidskriftsamlare och en korg till rumsavdelaren. Glömde dock att köpa nya batterier till mp3 spelaren. Fast jag upptäckte just att jag kan ladda såna små batterier på min batteriladdare, hade jag ingen aning om. Där ser man. Så man kanske skulle ta och köpa sig små såna uppladdningsbara istället.
Sen åkte jag till frölunda torg med mamma och skulle ha insynsskyddplast till mina fönster, ganska dyrt 139 kronor metern, och dem hade inte ens det jag ville ha. Mamma hade så himla fina rutor hemma, men jag fick ta vanligt frostat bara. Grrr. jag vill också ha rutor. Ska nog pilla med dem imorgon.
Köpte lite sidenband också, jag älskar sidenband.. he he rosa och turkos, jag ska knyta runt krukorna, det kommer bli very nice och matcha gardinerna.

Sådär, nu är det nog dags att borsta tänderna och sånt.
Beklagar men jag orkar inte riktigt lägga in några bilder idag, hade en på maten, men jag får ta det imorgon, ska visa hur bra det blev med den frostade plasten också.

Tjipp och hej

Back on track

I natt har jag sovit som en stock, somnade ganska tidigt och sov till åtta, då jag otrevligt nog vaknade av att jag hade kramp i vadmuskeln på båda benen. Aj aj aj, det gör så j*vla ont så man nästan dör.
Men jag vaknade iallafall, segade mig upp och gjorde lite frukost, började allvarligt fundera på om jag skulle åka och träna om det var okej med vaderna. Det blev ändå så att jag åkte, tog en vild chansning, jag brukar inte få tillbaka kramperna om jag har vaknat av dem på natten. Jag brukar älska det här passet på lördagmornarna när Jonas har det, men Renee är inte helt fel heller. Hon kan konsten att hålla det väldigt enkelt, men man tröttnar inte på blocken iallafall, och dessutom kör hon fullständigt skiten ur en, precis som Jonas.
Jag frågade Renee om det var okej, hon trodde inte att det skulle vara några problem. Äta banan idag och dricka mycket. Måste ha varit något vajsing med balansen i musklerna, med kalcium, magnesium och vatten och slagg säkert. Jag har inte haft kramper på flera år, men fick en när jag var nere i Malmö och så nu då.

Det var ett jäkligt bra Step up pass, svetten rann, jag kände mig som en urklämd kaviartub, det fanns liksom inte mer att ge, kroppen gick tillslut på autopilot och jag rörde armar och ben, trots att jag inte orkade. Tog mig över trötthetsgränsen och då kom dem. Det var länge sen jag kände dem och jag har aldrig fått när jag tränar, men som en pillrande känsla i hela kroppen sköt kontrolltornet ut lite endorfin vid två olika tillfällen och då var det så enkelt att fortsätta och man bara måste le av välbehag för det känns nästan som en hmm ja.. nåt annat som är väldigt trevligt.

Nu har kola duschat och ätit lunch, sitter här och är ganska nöjd och glad med tillvaron. Tänkte ta en tur till frölunda torg, men jag skippar nog det idag. Räkna matte istället. Jag råkade betala alla min räkningar med hela sommarlönen.  he he, tur att jag får lön på måndag också.

 Lördagslunch: Gårdagens fiskburgare, broccoli och brysselkål och en klick tzatziki..he he med mycket vitlök. Men nu är den slut. Ska nog kanske inte ta fyra vitlöksklyftor i nästa gång, kanske räcker med hmm 2. Så man kan gå ut bland folk när man har ätit.

Igår tog jag äntligen ner mina skira blomgardiner som jag fick av syrran för många år sen. (ikea) dem var ju tre år för långa, det har dem alltid varit. så nu klippte jag äntligen av dem, och för att inte gå förlust på några vackra små blommor så, blev resterna en kappa till köket, skarvade ihop på mitten, det  blev kanonbra. Och så fick dem långa längderna hänga mellan kök och rum som draperi igen, fast nu i rätt längd. *Nöjd* Mycket nöjd. Kände mig så duktig.   Det här är ju bara draperidelen, men ni fattar. Dem är så fina. :o)

Dessutom sågade jag till dem sista golvlistbitarna igår, hmm naj, kom just på att det fattas på ett ställe till. Attans. Ställde ner sågen i källaren, får väl gå ner o hämta den och fixa den sista biten nu i helgen.

Skulle även vilja ta en tur till Ikea och köpa någon mer lådis och även någon mer vit tidskriftsamlare, jag måste försöka bringa någon ordning i bokhyllan, den bågnar av all kunskap. Skulle vilja sätta på dörrarna så man slapp se alla böcker, det ser så stökigt ut. Det är ju alltid det man sitter och kollar på när man sitter i soffan.
Jo, på frölunda torg ska jag köpa insynskydd till fönstrena, mamma hade hittat jättefint rutigt på lilla sybutiken på andra våningen. Sånt vill jag ha, om dem inte har fått in nåt ännu snyggare. då kan man dra upp rullgardinerna lite, måste kanske inte ha dem helt nere hela tiden.

Menyn för nästa vecka är inte planerad än, får sätta mig och göra det när jag har bloggat, förhoppningsvis återkommer jag imorgon och berättar om det har blivit nåt ytterliga på vågen. Skulle behöva en tid i tvättstugan också, tvätta mina svettiga träningskläder.

Ikväll är det det sista Sommarkrysset, *snyft*, kan inte ens kolla, så jag får spela in, för jag har lovat bort mig på en trevlig middag i Kungsbacka. Det är även så att Shrek II kommer på femman och den skulle jag så gärna vilja se, jag har ju bara sett ettan. Kan nog tillomed tänka mig att gå och se trean på bio om nån hänger på.
Jag får väl ta och spela in den också. Om det nu inte så att sällskapet i Kungsbacka också vill se ;o) man vet aldrig.

   

Veckans maträtter i bild.
Först ut har vi måndagens Kycklingwok med grönsaker o kokosmjölk. Mycket gott
I mitten bjuds det på en Tonfisksallad med räkor, crabbsticks och ägg, som räckte i flera dagar, det blev så himlans mycket, men gott. mums.
I onsdags blev det Quornfärssåsen igen, den är nog snart slut i frysen ha ha, bara två kvar eller nåt och vitkålsspagetti, men det har ni redan en bild på i bloggen.
och sist ut blev Ungsbakad lax med broccoli och brysselkål med tzatziki. Helt okej.
Igår var jag på språng ju, med blodgivning och balltorpsbesök, det blev en nutrilettbar mitt på dagen, för att jag inte skulle svimma efter blodförlusten. Sen på kvällen åt jag fiskburgare, vitkål och resterna från i torsdags (broccoli o brysselkål) Just den rätten kom visst inte med på bild, men det var ju snarlik dagens lunch.

Nu ska jag planera nästa veckas mat och göra inköpslista.
Chipp och hej

Jag kan inte sova

Jag har normalt sett inga sömnsvårigheter alls, kan somna när som helst var som helst. Jag är trött på natten och sover som en stock. Men nu kan jag inte sova, jag mår illa och det är inte fysiskt illamående, jag är inte på det sättet dålig. Det är det där pysikiska illamåendet, när man är så arg och lessen så man vibrerar, det är dem känslorna jag går igenom just nu. Men jag ska inte närmare gå in på dem. Tänkte bara tala om vad jag har haft för mig dem senaste dagarna.

Ikväll var jag på Liseberg med mina vänner och kollade på Weeping Willows, det var en ganska trött och sömnig spelning med tanke på den loja, avslappnade musiken dem spelar. Men det var mycket folk och det var trevligt att träffa vännerna, vi ses inte så himla ofta. Det lutar dock mot någon slags middag på lördag.

I helgen var jag nere i Malmö på bröllop. Det kändes lite exotiskt att vara där nere, mest för att kärestan kommer därifrån, så då blir man lite extra uppspelt. Huset där bröllopet ägde rum, var jättefint, låg precis vid strandkanten och hade utsikt över malmö stad med turning torso, bron och danmark.
     
Ja, det var verkligen vackert, så där på strandkanten gifte sig min morbror med sin nuvarende fru då, min moster vigde dem och hennes man som är kantor spelade musiken, jag och syrran sjöng bedårande, ha ha vackert.
Ted Gärdestads "För kärlekens skull", jag kan ju säga att det lät bättre på våra repitioner än när det verkligen gällde, men så är det väl oftasts. Men det var ju tanken som räknades iallafall.
Efter vigseln blev det lite bubbel och mingel..Ja, det fanns ju inte så många att mingla med, vi var bara 20 pers med alla barn och sånt. Jag blev nog sämst på att mingla, brukar vara så. Efter det serverades knytkalasmaten, för det vår så det här bröllopet funkade, istället för presenter tog gästerna med sig mat. Det var sallader och pajer, Janssons frestelse, bröd, kyckling och fläskfile. Jag höll mig undan från brödet men smakade på den förbjudna pajen som var syndigt god. Min moster är expert på att göra goda pajer.
Vi hade ganska så tur med vädret, det blåste lite för mycket och det var lite för kyligt, kunde gott varit varmt och vindstilla, för perfekta förhållanden, men nu satt man och huttrade lite. Tiden gick långsamt. Det blev paketöppning, för några paket fick dem iallafall. Det blev kaffe och tårat.
 Så såg den ut. Jag är ingen tårtmänniska, men den gamla kolan hade säkert klämt ner en bit bara för sakens skull. Den nya kolan avstod dock och såg på när mamma åt tre bitar istället, såg god kunde den väl ändå inte varit. Jag har aldrig varit någon tårtmänniska eller tårtbarn. Gillade inte grädde så mycket när jag var liten. Tårta är väl mer nåt man har lärt sig tycka om när man blev vuxen, precis som sill.

Sen hände inte mycket, folk började så smått gå på alkoholen och jag satt mest och frös i ett hörn. Några gick på promenad. Och på kvällen hade det mojnat, så då stod jag och mamma tillsammans med en av värdparet och sågade ut över havet. Det var helt underbart vackert när man såg den upplysta bron. Ja, nu syntes inte gatubelysningen så väl, men jag såg dem allt. På en del av bron, precis i början lös det väldigt starkt, han trodde att det var underhåll av järnvägen. Turning torso var helt upplyst, jag försökte ta bilder, men det blev inte alls bra med mobilen så jag gav upp. Hade fullt sjå att hålla undan myggen som surrade i mitt öra. Men där stod vi länge o mös. Jag såg plan landa på Kastrup.

Det kändes som klockan var efter elva, jag var jättetrött, men den var bara halv nio. *suck* Jag hade varit uppe sen 06.00 den dagen så, jag började bli rejält yr i mössan, kunde knappt hålla uppe ögonen ibland, och jag ville bara hem och sova. Men vid tiotiden började dem duka fram kräftor. Och så blev det en liten kräftskiva med nubbevisor och allt mitt i det hela. Tillslut, vid halvtolv, fick jag köra hem till våran camping där vi skulle sova i en stor villavagn utan hjul. He he, allting var pyttelitet, men det var ändå tre rum, kök och toa med dusch och allt. Det var bara det att allt var mini mini. Har aldrig sovit i en sån smal liten säng, den måste ha varit typ 50 bred eller nåt.. ha ha.
Någon höll på och banka i vagnen brevid, jättekonstigt. Det lät som dem byggde något.. klockan tolv på natten. Mycket märkligt. Men jag somnade trotts oväsen och någon avlägsen trubadur som sjöng Beatles.

Morgonen därpå, vakande jag först. Jag hade satt klockan på kvart i åtta, men jag tror jag vaknade lite innan och lyssnade på Paul Mckenna. Sen hoppade jag in i duschen. Jag gillar att ta allt i lite piano, och behöver lite extra tid på mig, så det var likabra att gå upp först och väcka alla andra sen. Klockan nio skulle vi vara där borta och äta frukost igen. Jag var helt förvånad när vi alla satt i bilen och klockan bara var tjugo i nio, jisses var alla hade varit snabba. Så vi åkte in en sväng till Lomma och kollade på nybygget i hamnen och köpte mjölk på hemköp.
Käkade frukost, jag hade med mig två kokta ägg och makrill, det var inte så mycket annat jag kunde äta på frukostbordet. Det var mest bröd och pålägg. Så jag nöjde mig med det och några gurkskivor och pepparmintste.

Runt elva tog vi oss därifrån och skulle in till Malmö en snabbis för att kolla på Turning Torso lite närmre. Det var döcoolt, vilket hus, vilken arkitetur. Ha, ha, det är helt galet. Hela det bostadsområdet som dem hade byggt runt turning torso var ju helt makalöst. Vilka hus, det ena värre än det andra, en så brokig samling morderna hus, det såg inte klokt ut. Men kollade man på var hus för sig, var dem väldigt coola. Strandpromenaden var också en sevärdighet för sig, helt fantastisk. Vi tog en snabb promenad runt området på 20 minuter, sen gav vi oss av. Hem, hade jag tänkt, för jag skulle jobba lite på eftermiddagen. Men syrran och mamma fick för sig att dem var tvugna att leta upp nångon slags blomsteraffär, ala plantagen eller blomsterlandet, för att hitta dem frodiga stora kärleksörterna som dem hade sett överallt i skåne. Dem som mamma hade hemma i rabatten, såg ju alldeles för taniga och klena ut. *suck* Vi gjorde ett försök att ta oss in i stan, men det var ju pågående malmöfestival, så det var avspärrat överallt, det förstod inte pappas GPS som tjatade sig lam i kontakterna på att vi körde fel väg hela tiden. Mamma hade fått en gata av lillebror som satt hemma och letade på eniro.

Pappa ville hem lika mycket som jag och tillslut gav dem upp, jag satte på mig min mp3spelare för att slippa höra eländet, och vi styrde hemmåt. Efter säkert en timme, det kändes som jättelänge, så kändes det inte riktigt rätt, jag blundade men jag kände att vi inte körde på någon motorväg och jag öppnade ett öga. Vi hade kommit till Helsingborg, klocian var runt två och det verkade som dem hade tagit upp jakten på kärleksörten igen. Vi skulle tydligen till ett köpcentrum i Väla. Gpsen visade vägen. *suck*
Jag började bli lite otålig och det kändes som vi aldrig skulle komma hem, vi hade ju inte ens lämnat skåne.
Tydligen skulle vi kissa och äta i Väla. Vi gick runt på varenda toalett i köpcentrumet innan vi hittade en som var hel och inte hade milslång kö. Sen åt vi på wokhouse, det blev kyckling, wokgrönsaker och risnudlar, en rätt som lät ganska okej i mina öron, och bildern såg så fina ut. Men det var ett berg av risnudlar på tallriken och några förskrämda grönskar som man fick gräva fram, samt lite kyckling. suck. fick lämna över halva tallriken med nudlar, kände ju lite dumt när man betalat så mycket pengar för den. Eller inte jag, det var väl pappa som bjöd, så det kändes ännu jobbigare.

Syrran satte sig vid ratten för att köra och pappa ville så gärna att hans nya Gps skulle leda vägen. Syrran ville hitta själv. Gpsen ledde oss ner i ett bostadsområde. Tillslut var vi iallafall uppe på motorvägen igen. Jag försökte sova så mycket som möjligt för att få tiden att gå. Runt fyra, halv fem var vi hemma. Jag blev körd direkt ner till salongen för att städa. huva, vad jag kände för det. Men det gick ganska snabbt. Sen åkte jag och mor och handlade på coop, för att sen, tillsist komma hem vid sjusnåret, totalt utmattad. Tog en dusch och sen var helgen slut.

Tillbaka till nuet. En nattfjäril stångar sig blodig mot min datorskärm. Jag skakar inte längre, det har lugnat ner sig, men ögonen är lite svedda av tårar. Det är sånt som händer. Antar att det är bättre att leva ut sina känslor en att trycka ner dem och slänga locket på och lossas som det regnar. Jag är fortfarande inte så trött, så jag vet inte om jag kommer lyckas somna om jag lägger mig, eller om jag bara ska ligga och älta hela natten lång.
Vad det än är som har hänt, så är det säkert mitt fel.

Så passande att titta på weeping willows idag och sen bli en weeping kola.

Godnatt alla nattsuddare.

En stilla väntan

Jo, jag ska snart gå och lägga mig. Tänkte bara så stilla blogga lite innan sänggående, pyjamas är på och tänderna är borstade. Sitter och väntar på ett tecken, ett litet sms eller nåt, vi får se om det dyker upp nåt.
Imorgon ska jag ner till Malmö stad, kan ni tänka er. Äntligen får jag åka till Malmö, det känns nästan roligare än evenemanget, fast det kan väl säkert blir roligt det med. Min morbror ska gifta sig.
Det är ett litet bröllop som ska ske utomhus om vädret tillåter, jag och syrran ska sjunga bedårande vackert, Ted Gärdestad "För kärlekens skull". Tyvärr lär jag inte få se Malmö stad och allt den har att erbjuda, klart man är lite nyfiken på turning torso och lite andra trevliga saker, min kompis föräldrar bor ju där nere. Hade varit kul att hälsa på, jag har riktigt längtat efter att få träffa dem, men aldrig gjort det. Och jag tror knappast att jag ska gå dit själv o knacka på dörren. Väskan är iallafall packad, vi ska vara borta en natt, men det ser ut som jag har packat för en vecka. Förstår inte varför man ska ha med sig så mycket saker. Klockan åtta imorgon går bilen. *suck* kommer kännas som att gå upp till jobbet. Sitta här sömnig och klämma i sig misosoppan.

Det har inte blivit tränat nåt i veckan, har haft delvis ont i hvudet och varit grymt trött. Har legat och sovit två timmar på eftermiddagen, så skönt att inte ha massa måsten hängandes över en. Eller jo det har jag ju, men jag har struntat i dem. Jag måste egentligen komma igång med träningen och jag borde verkligen åka in till stan och lämna blod, jag ska göra det nästa vecka. Men jag tänkte ändå vara lite snäll mot kroppen nu när jag börjar äta, det måste ändock vara en stor omställning för kroppen, även om jag började ganska brutalt.

Måste ju visa mina sköna anrättningar, i onsdag var det Queer Quorngryta, innehållande; morötter, palsternacka, rättika, kålrot, purjolök, gullök, vitlök, gräslök, svamp, vitkål, blomkål, Quorngrytbitar och Arlakökets skogspanna med smak i locket. Detta blev mycket delikat, väldigt väldigt gott faktiskt och jag njöt av varenda bit. Fick verkligen ansträna mig för att lämna något kvar på tallriken. Det blev en lite bränd morotsskiva.
 I wokpannan               På tallriken

I torsdags bjöd huset på grönsaker i ugn (palsternacka, morot, äcklig paprika, gillar inte så mycket paprika och champinjon) och till det, kronan på verket en stekt tonfiskbit, mm smakar nästan som kött i konsistensen, mycket gott. Lite vitlök och gräslöks smör blev det också. Jättegott. Men det är klart Nettos tonfiskfile..hmm kanske inte är den bästa, hade nog varit godare med färsk från feskehandlarn.
 Så här såg det ut iallafall.

Idag blev det misosoppa till frukost igen, i torsdags åt jag faktiskt den goda Quorngrytan till frukost, det blev ytterligare två portioner av den, så den sista åt jag idag efter mötet. Som tur var gjorde jag så mycket misosoppa att jag inte orkade äta upp allt, tog med mig till jobbet åt till "lunch" innan mötet, för jag hade aldrig hunnit komma hem och äta. Fastnade liksom på jobbet...det är så lätt hänt.

Imorgon blir lite av en utmaning för mig matmässigt. Det blir nog misosoppa på morgonen iallafall, sen har jag kokat fyra ägg och tar med två burkar med makrill och lite gurka. Som jag kan ha om jag blir hungrig i bilen och sen dessutom till söndagsfrukosten. Har även köpt på mig solrosfrön, rostade sojabönor och pumpakärnor, som man kan ha och smaska på när dem andra äter mat som jag inte riktigt klarar av.
Men bröllopsmiddagen ska jag väl kunna äta, det skulle bli kycklinggrillspett och sallad, och en av min mosters goda pajer..där kan man äta pajfyllningen inte pajskalet bara och pilla ut potatisen ur salladen, mamma och pappas goda jansson får jag nog låta bli helt och hållet, för säkerhetskull. Vill ju inte riskera något nu när det går så bra, för det gör det faktiskt. Har gått ner 8,1 kg. Mycket stolt, det är ju snart tio.
Och någon bröllopstårta blir det naturligtvis inte, såklart, men det ska jag väl klara mig utan, köpte några atkins chokladbarer, dem är jättegoda och inte så farliga. Så jag har goda förhoppningar inför bröllopet.

Jag har programmerat videon nu så den spelar in Sommarkrysset iallafall, Ebba och Didrik ser jag på internet sen när jag kommer hem. Matlistan för nästa vecka är förresten klar.

Följande gäller för Vecka 34
Måndag Kokoswok med kyckling
Tisdag Tonfisksallad med räkor, crabbsticks och ägg
Onsdag Quornfärssås med vitkålsspagetti
Torsdag Ungsbakad lax med broccoli och blomkål
Fredag Kycklingburgare med sallad
Lördag Kokoswok med bönor
Söndag Tacokänsla med Quornfärssås

God helg på er alla.
krama


En doft av sensommar

Idag var luften frisk och klar och det doftade fortfarande sommar när jag tog cykeln till jobbet.
Halv ett var jobbet klart och jag cyklade hem igen, vrålhungrig typ.
Idag blev det havsomelett

Så här såg den ut ungefär i stekpannan, åt inte upp hela såklart, andra halvan smaskar jag nog upp till frukost, fast det var ingen smaksensation tyvärr, jag vet inte om det är tuggandet som gör att ingenting smakar speciellt gott längre, eller om det är min brist på kryddor, eller det faktum att laxen såg lite blek ut.
Min havsomelett bestod iallafall av 3 ekologiska ägg, vitlök, ingefära, vatten, lax, räkor, crabbsticks, champinjon, lök, rättika och blomkål, lite salt och örtsalt, samt några strå gräslök hämtade från rabatten.
Och Ja, Paul Mackenna, jag åt inte upp allt på tallriken utan slängde faktiskt lite mat. Tillskillnad från imorse då jag glömde av mig och slukade hela misosoppan. Shame on me!

Till frukost blev det Misosoppa
 Bestående av lök, morot, rättika, blandade bönor från gogreen, misomixpåse med alger.
Inte så pjåkigt. Försökte att inte göra så mycket, och så fick den stå och svalna lite när jag duschade.
Det värsta som finns är att äta för varm mat när man känner sig stressad, det går inte.

Det värsta är att jag har fått så ont i huvudet två dagar i rad nu, kan inte sluta och undra om det beror på min nya kost och avvänjning från naturdieten, eller om jag äter för lite eller för dåligt. Jag blir så trött på eftermiddagen att jag somnar på sängen vid tre och vaknar strax efter fem. Orkar inte riktigt någontin och den där energin som jag trodde att jag skulle få, den lyser med sin frånvaro. Får eventuellt justera och lägga in ett litet lätt mål på eftermiddagen, en linssoppa eller nånting kanske. Jag har iallafall kommit på en strålande ide och det är att ha allting färdighackat och klart i lådor i kylen, så det är bara att vräka ner i kastrullen. Bra Kola!

Spelade lite Tower idag, var inte riktigt sugen och fick bara massa landningar konstigt nog, blev lite ofokuserade och började pilla med annat.

Nä idag har jag känt mig oerhört ensam, uttråkad, oinspirerad till att göra något (har dock en lång lista på borden),
lite lessen och nere, ont i huvudet och trött. Trots att solen skiner och himlen är blå, och jag borde ha gått ut på minst en promenad redan. Basic step up 15.15 var också planerat men något kom i vägen....hmm
Kom inte heller iväg på pilates för då låg jag och drack pepparmyntste och åt sojabönor o solrosfrön och kollade på glamour. Inbillar mig att jag behöver lite "semester" nu efter min arbetsamma sommar.
Men egentligen vet jag inte riktigt vad det är som händer. Något är skumt, hoppas det blir bra igen.

Hade gött, så ska jag övertala mina ben om att ta en promenad innan Gilmore girls ikväll.
kramis


Ouy Jag älskar regnbågar

Vädermässigt har detta varit en helt fantastisk dag för mig. Jag börjar med att avhandla vädret så kan vi ta det andra sen. Dagen började med lite lätt sol och dem rosa solbrillorna åkte på. Drog till hamnen för min sista dag, bara halvdag, jätteskönt. Mörka trista moln drog in över land lagom till jag skulle åka hem.
Senare på förkvällen gick jag ut för att panta lite flaskor på hemköp, kom till lekplatsen, 30 sekunders promenad, när det började droppa, tänkte att det var nog inte så farligt och fortsatte att gå. Jag hann till kemtvätten, ytterligare 30 sekunder, där öppnade sig himlen och ett riktigt skyfall sköljde över Mölndal. Jag tog skydd under några träd så länge medan regnet piskade asfalten och gav ifrån sig den mest underbaraste doft. Kilade vidare när regnet hade lättat lite. Det var väldigt fuktigt och lufttrycket gjorde att jag blev trött och fick lite ont i huvudet, så jag sov ganska länge mitt på dagen, men när jag satte mig i soffan för att avnjuta finalen på sommartorpet, så började det åska.
Men hallå, vad härligt. Sommarens första riktiga åskväder, om än blygsamt, så bjöds det på några lätta blixtar och lite dunder och muller så soffan vibrerade lite lätt, jag satt bara och log och njöt. Jag älskar verkligen åskväder. Helst på natten när man ser hur himlen klyvs av ljusblixtarna.

Helt otroligt, efter sommartorpet gick jag ut i köket och snubblade på den mest underbaraste regnbågen, jag blev helt förtrollad och satte på lite tevatten, samtidigt som jag hängde mig ut från fönstret och tog massa mobilbilder, som naturligtvis inte lyckades fånga denna underbara fina, klara regnbåge. Det var den finaste jag har sett på länge, så stor och klar och färgfylld, en riktig båge över hela himlen.
Vilket fantastiskt naturfenomen det är! säkert ungefär som norrsken som jag drömmer om att få uppleva någon gång i mitt liv. Jag undrade hur länge regnbågar lever ungefär innan det tynar bort. Jag tror min överlevde i 10 minuter iallafall. Och jag njöt av dem fantastiska färgerna.
   

Tänk om man kunde boka en regnbåge till den dagen man gifter sig.
Då vill jag ha det, regnbåge under själva vigselcermonin ute i naturen, vid hav eller sjö och mycket grönt och blommor, och sen under bröllopsnatten, ett riktigt åskväder.. hi hi, det hade varit en dröm  utan dess like.

Nu sitter jag här och har precis avnjutit en mycket dellikat kopp pepparmyntste, jag har en fruktansvärd huvudvärk, som kanske har med vädret att göra, eller så har jag kanske druckit lite för dåligt idag.
Det har hänt en annan stor sak idag, förrutom att sommarjobbet är slut.
Jag har ätit mitt första mål på fyra veckor. Det blev en Qournfärssås med strimlad vitkål ( istället för spagetti).
     
Det smakade ganska så bra, jag har inte så mycket kryddor hemma, men vitlök, salt o örtsalt och organo, så blev det ganska okej. Jag följde Paul Mackennas regler slaviskt.
Satte mig ner i köket vid mitt lilla väggbord, tände ljus och dukade fint. Tuggade varje tugga så ordentligt jag kunde, försökte räkna till minst 20 i varje tugga, maten blev passerad såspure och naturligtvis inte lika "god" som om man hade hivat in den utan att tugga så mycket. Men jag tog mig tid, det är viktigt. Jag lämnade lite mat på tallriken som jag slängde och jag kände mig lagom mätt och tillfredställd, inte proppmätt eller överfull, bara behagligt mätt.
Maten jag lagade räckte till ytterligare fyra måltider, jag tog inte två portioner som jag säkerligen hade gjort förrut.
Jag har inte riktigt vant mig av vid naturdieten än, sista påsen tog jag imorse, nu finns det inget mer hemma.
Så imorgon blir det misosoppa till frukost. :o)

Här är min meny för vecka 33
Måndag Quornfärssås och vitkål
Tisdag Havsomelett
Onsdag Quorngryta med sallad ev bulgur
Torsdag Het tonfisk och grönsaker i ugn
Fredag Quornfärssås och vitkål
Lördag Kokoswok och lax
Söndag Quorngryta med sallad

Det blir lite mycket Quorn den här veckan, men det blev så bara, jag hade fått massa vegmat från syrran som hon aldrig lagade. Så jag tänkte laga upp det nu. Mamma lovade att jag skulle få lite kycklingfile från henne.
Nästa veckas meny, kommer troligtvis innehålla mer kyckling och även en tonfisksallad eller liknande, lax såklart och kanske även någon slags lins eller bönsoppa.
Jag gick ner 7,4 kg genom att dricka naturdiet i fyra veckor, men nu måste jag faktiskt börja äta, även om jag var frestad att fortsätta att dricka när det gick så bra och det gick så lätt. Det är svårt att komma till det läget.

Vad har jag pysslat med dem senaste dagarna...
Nasa har skjutit upp en av sina rymdfärjor till ISS, så det har blivit mycket nasatv i dagarna, satt uppe i torsdagsnatt och såg när dem förberedde sig för uppskjutet, man fick se så mycket, hur dem spände fast dem och allt, det var jätteroligt. Just nu är dem ute och rymdpromenerar.
I lördags åkte jag och syrran ut till hovås och badade, vi låg där nästan hela dagen och solade och badade, det var 20-21 grader i vattnet, det var jätteskönt. Jag blev massa brun och kanske lite bränd på ryggen, men inte så farligt.
I söndags hade jag en riktig slappardag, orkade inte speciellt mycket mer än att åka och handla all mat som jag ska laga och äta i veckan, tvättade lite kläder också, men glömde dem i tvättkorgen som vanligt, tog bara allt annat, sängkläder, handdukar och sånt som låg framme. Jag är helt värdeslös.. ha ha Men jag klarar mig nog till nästa vecka.

Jag fick massa fiffiga presenter idag när jag slutade, en badtermometer till exempel, hur praktiskt som helst, hur många gånger har man inte önskat att man hade med sig en sån när man var ute och badade. Limegrön är den.
Jag fick en ståltvål som tar bort dålig lukt på händerna typ lök, vitlök och fisk, hur fräckt som helst, den kommer jag ju få användning för i veckan också. Ett litet spaset, jätteskönt, en jättefin ostbricka, en regncape och en flytande nyckelring...bara båten som fattas.
Jag hade tänkt lämna blod idag också, men jag blev så utmattad när jag hade lagat mat att jag la mig på sängen, först för lite mental manupelering av Paul Mackenna, men jag somnade så gott när cd var klar efter en halvtimme, sov nog några timmar, jätteskönt.

Imorgon blir det dagisjobb igen, får inte glömma att lägga in en beställning till Servera innan tre bara.
Vi får se om jag orkar ta mig in till droppen imorgon eller om det blir fysiken, beror lite på väder och vind och ork såklart, hade tänkt att jag skulle vara lite snäll mot mig själv nu när jag börjar äta. Ta det lite lungt, innan jag drar upp träningen till max.

Japp, nu vet ni lite vad jag har gjort. Hade gott och simma lungt.
cyberkram

Min rosa önskelista

Jag ska här nedan presentera min rosa önskelista, med rosa pryttlar
som jag inte skulle ha något emot att lägga vantarna på.

Först ut på listan blir min älskade favoritcykel från Batavus, 8000:-, jag vet den är lite dyr. men den har 24 växlar.
Den här kan jag verkligen tänka mig att köpa.


image75
Nummer två på listan blir den mycket vackra hushållsassistenten från www.bagarenochkocken.se

image73
Tätt efter kommer denna otroligt fina radio också från www.bagarenochkocken.se
1990:- väldigt dyrt för en radio, tveksamt om jag någonsin skulle ha råd att köpa en såpass onödig pryl.
Finns så mycket annat man kan göra för två tusen

image74


Nummer fyra på listan blir OBH Nordicas mixer, 399:-

image76
Sist men icke minst alla "vitvaror" från SMEG

   

Kyl och frys. Disk och tvättmaskin, dem ser likadana ut så jag kan inte riktigt skilja på dem nu. men vad glad man skulle vara i att diska och tvätta om man hade såna här prylar. Men dem kostar massor såklart, därför dem hamnar så här långt ner på listan. Tyvärr.

Min helg

Tänkte att jag skulle blogga lite så här på söndagskvällen. Ny vecka imorgon, tillbaka till mitt gamla skruttdagisjobb. Känns lite konstigt, men det ska väl gå bra. Lite trevligt ska det ju bli att träffa barnen igen, fast jag har inte direkt saknat dem om jag ska vara ärlig.

Idag var jag på liseberg med triss i M, tre små söta flickor. Vi hade väl rätt så roligt, det var varmt och skönt och lilltjejen åt mjukglass, åkte sagoslottet mm. Jag fick spelat lite airhockey och vann första omgången, andra gången blev jag slagen, fast det var knappt, för Makane och jag var väldigt lika bra, men hon är lite bättre än mig.
Sprutade även boll i hål, det är alltid lika roligt, det är min favorit på liseberg tror jag, det och airhockey, och vissa åkattraktioner då som balder och lisebergsbanan och jukebox. Men Kola åkte inget idag. Hade lite kvinnovärk i magen, men inte så farligt, knaprade i mig en tablett innan jag åkte också. Efter liseberg satte vi oss på ett cafe, jag skriver inte vad det heter för jag kan inte stava till "palej"  ;o) Men mysigt var det iallafall, och gott pepparmintste köpte jag också.

Hann faktiskt tvätta två maskiner tvätt också, dem hänger där nere i källaren nu, kanske skulle gå och hämta dem innan jag ska sova, så slipper jag göra det imorgon. Men det blev ingen morgonpromenad idag, jag blir så låst av att jag måste se Trazan och Banarne på söndagsmorgonen, det är ju inte sådär jättebra och jag undrar lite vilken målgrupp dem egentligen vände sig till då. För idag varnade dem för att trimma mopeden och det gör man ju inte förrän man är 15. Och många delar av programmet är lite för barnsligt för 15åringar kan jag tycka. Men det är klart, det fanns inte så mycket annat att kolla på då, så man var väl så illa tvungen. Min favorit är iallafall Obedolyckan, älskar den sången.

Igår var det kalas i Balltorp för pappa, det var massa god mat, klyftpotatis och ungsgratinerade grönsaker och grillat bää och nåt annat kött, till efterrätt blev det bärkaka, det så riktigt mumsigt ut, och jag vet att det är jättegott, för det är det alltid när mamma och pappa lagar mat. Men jag rörde faktiskt inte ens maten. Satt inte med när dem åt, för då var det ju Ebba och Didrik. Fast dem tyckte ju så klart att jag skulle. Men för det första fanns det inte plats vid bordet, och hur kul är det att sitta och titta på när alla andra äter, man blir ju bara oerhört äcklad av alla som tuggar och slaffsar och slänger i sig maten alldels för fort. Sen beklagar dem sig över att dem blev så mätta för fort och att det var för gott och sen tar dem lite till iallafall, för att det var så gott och dem inte kan låta bli.
Ja, jag har varit på ett och annat sånt där ätarkalas.

Hemma i mitt hus var det partaj när vi kom hem, grannen hade fest så det dånade om det. Hög musik och mycket folk. Sen började dem slänga i dörrarna och skrika och gapa, det lät riktigt otäckt ett tag, som dem var arga och aggresiva. Men det lugnade ner sig någon gång, jag vet inte när, orkade inte kolla på klockan. Vaknade helt groggy på morgonen, kände mig helt överkörd, som tur gick det över på några minuter när jag hade vankat runt i lägenheten.

Det har faktiskt varit fint väder i helgen, härligt. Men jag har inte varit ute och solat eller badat för det. Tråkigt nog, man borde passa på. Jag och mamma var ute och shoppade lite i lördags. Jag lämnade tillbaka min rustalampa som jag skulle ha på mitt skrivbord, hade ju redan en sån rosa som jag trodde var trasig. så jag köpte en till.
Men när jag skulle börja montera den nya lampan, testade jag den gamla en gång till och då funkade den visst. Funderar på om jag var så korkad och borta vid det tillfället när första lampan inte funkade, att jag kanske inte ens hade stoppat i sladden, vem vet. Nu funkar den ju iallafall helt okej. Så den nya lampan åkte tillbaka till affären och jag fick pengarna tillbaka. Tackar tackar.

Sen åkte jag och mamma till väskornas paradis och jag fyndade mig två nya rosa väskor, som matchar moppen perfekt. Det var precis vad jag ville ha, storleksmässigt och modellmässigt och dessutom var dem på rea. Kunde inte blivit bättre. Slutligen blev det en sväng på Coop forum, mamma skulle ha mat och jag med. Men jag köpte ett par rosa brillor till moppen också, och en liten grön bladväxt till fönstret och tre par leggings, varav ett par jag provade idag inte funkade så vidare bra, dem var alldeles för tajta och små, trots att det var min storlek. Jag får väl krympa lite till då. så kanske dem passar sen.

Nu är det snart dags att krypa till kojs.
Natti natti


En sur moppe blev glad igen

Jag måste ha världens mest lättstötta moppe, idag när jag skulle åka från jobbet blev den så sur att den inte ville starta. Eller jo först starade den, men så skulle jag bara skriva ett sms, så motorn fick stå och värma upp, helt plötsligt dog den bara. Hmm konstigt tänkte jag och skulle precis starta den igen, men fick inget liv i moppen. Jag testade igen och igen och igen, startade på styret på fjärrstarten och försökte kicka igång den.
Kicken funkade inte alls, dem andra två startmöjligheterna hostade motorn bara, men sen inget mer.
Började få lätt panik, eller kanske inte panik. Jag stod ju på ett bra ställe, utanför kontoret. Ringde min mekanikerstaff och det slutade med att min fader kom och hämtade både mig och moppen. Gissa om jag blev imponerad när vi fick ingen moppen i pappas bil, det trodde jag aldrig. Först gick det naturligtvis inte, men efter att vi hade skruvat av backspeglarna så trixade vi in den.

Tyvärr sprack plasten lite på ena sidan av bilfärden, men det ska pappa laga nästa vecka, var bara lite i kanten, det kan man limma. Vi skulle först åka på lite födelsedagsmiddag för pappa hos min moster, men sen åkte vi hem med moppen och körde in den i garaget. Vi öppnade på alla håll och kanter och försökte se vad som kunde vara fel. Det första vi undersökte var ju tändspolen som vibrerade sönder förra året, men den var hel, inga andra sladdar eller slangar var lösa. Tändstiftet då, tänkte vi. Hittade tillslut en tändstiftnyckel och en en fast nyckel 21, så vi fick ut tändstiftet, gjorde rent det och satte tillbaka det. Jo då, det gav gnista. Hmm vad kunde då vara fel.
Sista försöket, satsade vi på batteriet. Pappa gick och hämtade batteriladdare modell större, för hans lilla smidiga batteriladdare hade lillebror lånat och sen vidare en kompis till honom. Pappa var inte så glad på sin son.
Men han blir lätt förlåten. Han skulle komma förbi här med laddaren när den var lokaliserad.

Vi satte iallafall fast laddaren och gav ström och helt plötsligt hostade moppen till. Det är lite likt som när man defiblierar ett människohjärta. Det var precis som moppen gav upp och slutade sura och blev glad igen, för nu gick den att starta på styret och på kicket, dock inte på fjärrstarten av någon konstig anledning, men två av tre är inte dåligt. Jag var dessutom väldigt snäll mot moppen i garaget och tog lite fönsterputs och torkade av allt rost som hade runnit från beutyboxen, gjorde den så ren och fin och putsade. Det var nog därför den var sur....för att jag inte har orkat tvätta den.

Ja ja, nu står den iallafall här nere utanför mitt fönster igen, i tryggt förvar under täcket. Känns skönt.
Nästa vecka ska pappa byta olja på moppen och motorcykeln och så ska vi köpa ett tändstift och ha i reserv, det kan ju vara bra att byta ibland.

image72

Här är min skönhet utanför liseberg, ser ni rosten under beutyboxen, det är borta nu. :o)

För övrigt gick arbetsdagen väldigt fort, det är ju bokslutstider och mycket att göra. Fick sätta mig och ringa runt till alla företagen och jaga kvantitetsrapporter. Fick in två nu i eftermiddag, väntar på en.
Sen gjorde jag klart dem två stora mastodontfakturorna som tar hela dagen att göra. Preem och Shell har något som heter a'conto. Det betyder typ samlingsfaktura, fast dem betalar in i förskott, så fakturan blir bara på momsen.
En faktura var på bara fyra kronor, lite roligt. Det strulade ju naturligtvis till sig lite, så jag var tvungen att ringa min kollega som är på semester...TVÅ gånger. well well. bättre det än att det blir tokfel.

När man jobbar så intensivt och speciellt med dem här fakturorna jobbar man upp ganska mycket adrenalin i kroppen, det är lite härligt att jobba, för man är jäkligt effektiv och taggad. Då är det skönt att sitta och lyssna på musik också när man slår in, känner att jag blir lite mer koncentrerad då.

image70

Så här kan det ser ut när en koncentrerad kola sitter och jobbar.

Misslyckerskan

Förlåt att jag inte har orkat blogga så mycket, och att mina bloggar blir så himla långa. Jag har funderat länge på och jag överhuvudtaget skulle blotta mig så totalt och publicera detta lilla nätta inlägg som jag skrev på jobbet i tisdags.


Mitt hjärta brister i sorg. Ni ska veta hur stort hjärta och hur mycket
träning det krävs för att låta sin käresta spendera en hel dag med en annan
tjej. Jag kände mig så ensam och bortglömd. Bara för att dem umgicks, jag
såg ju hur dem åkte skoter och skrattade, han har lärt känna hela hennes
familj, han är en del av dem, han har kommit dem nära, på ett helt annat
sätt än vad han är nära mig.
Jag hade förträngt henne när hon var ute och reste en hel månad, jag tyckte
det var så skönt att ha han för mig själv, trots att hon smsade och
ringde en del.
Men nu har hon lagt beslag på min man, nu spenderar han varenda minut med
henne. Och hur blir det i höst när det inte går att åka skoter mer?! Kommer
dem ligga och mysa och kolla på film tillsammans och äta marängsvisch, det
är så orättvist, det skulle ju varit jag, det är ju mitt arbete.
Skyll dig själv, säger han bara, det var du som flyttade ner till Göteborg,
det är ditt fel. Han är så elak när han säger så, fast han kanske bara
skojar, men det gör så ont.

Och helt plötsligt behövdes jag inte längre, helt plötsligt blev kola
överflödig och oönskad, han täckte sitt behov av gemenskap och sällskap,
han pratade av sig med henne. Han delade dagen med henne.
Sakta men säkert dalade jag mot marken, nu var det nära en kraschlandning,
men som bakom alla kraschlandningar ligger flera orsaker bakom, om jag i
grunden inte hade varit en så känslig person och om jag inte för stunden
hade haft aningens humörsvängningar orsakat av lite pms, så kanske jag inte
hade kraschat. Dessutom levde jag mig in i ett väldigt tragiskt
triangeldrama inte olikt mitt eget, där det slutade med att Brooke, som jag
konstigt nog alltid har identifierat mig med, låg hulkande på knä och jag
kunde känna hur hennes hjärta brast, precis som mitt eget. Hon hade precis
förlorat sin make för x antalte gången, eftersom hans döda fru Taylor hade
återvänt från de döda. Nu låg dem och älskade i sitt hus. Jag kände så
starkt och jag gick verkligen in i hennes känslor, det kändes inte alls
olikt mina och dessa tre faktorer gjorde att jag fullkomligen kraschlandade
igår.

Jag fick svårt att andas, blev otroligt rastlös samtidigt som jag var så
trött, egentligen ville jag bara sova, jag var så arg och förbannad, ledsen
och sårad, sviken och överkörd. Jag gick ut, jag drog på mig träningsbyxor
men orkade inte byta bh och linne, jag bara gick för kung och fosterland.
Mp3spelaren fyllde upp min skalle, med musik som bara påminde mig om dig,
din musik som jag hade fått av dig. Varenda låt hade textrader som var som
skrivna ur mitt hjärta. Pet shop boys ?home and dry, Simple red ? I give it
all up for you, Aha ? Take on me, bara en sista gång, jag kommer försvinna
om en dag eller två. Långsamt började tårarna rinna, först en ensam, lika
ensam som jag, men den fick snart sällskap av några fler, men jag förblev
ensam, fortfarande svårt att andas, fast solen sken rätt i mitt ansikte.
Jag brydde mig inte om att torka bort tårarna, dem fick torka på min kind.

När jag var på väg hem på idrottsvägen avtog ilskan lite, jag önskade att
jag hade en boxningssäck att boxa på. Jag önskade att jag blev lite påkörd
och skadad, inte dödad, bara lite sargad, så jag kunde bli räddad av en
snygg brandman. Så jag blev lika skadad på utsidan som jag var på insidan.
Men det är hemskt att önska sig själv olycka, det inser ju tillomed jag och
jag hoppades att ingen hörde mina tankar. Jag önskade att jag var en liten
gråsparv, för det var så jag kände mig ungefär, rädd, darrande och
förskräckt, försiktigt lyhörd på omvärlden.

På gräsmattan innan simhallen tränade dem dragningskamp,underlig sport att
träna sådär, så jag stannade till ett tag och kollade på. Men dem var lika starka, ingen
vann, så jag gick vidare. Grymma grymma värld. Dumma dumma kärleken.
Varför har jag hela mitt liv älskat män som inte älskat mig tillbaka,
inklusive min fader. Hela tiden sökt bekräftelse från killar och män som
inte har sett mig för den jag är. Aldrig någonsin fått kärlek tillbaka.
Varför är det så svårt att älska just mig. Varför ser dem inte hur bra jag
är, jag är ju den raraste, gulligaste, snällaste, ödmjukaste, finaste, mest
kärleksfullaste personen som finns. Jag skulle vara den absolut bästa
flickvännen dem någonsin haft. Full av överraskningar och fantasier,
flexibel och kompromissfull. Det kan väl inte vara meningen att en sån som
jag skulle vara menad att vara ensam. Till vilken nytta, jag har ju så
mycket kärlek att ge. Men ändå är det så att jag inte duger, jag har aldrig
dugit till något i deras ögon, bara en förlorare och en misslyckerska.

Hur ska jag nu kunna ignorera alla dessa upproriska känslor nästa gång vi
pratar, hur ska jag bara kunna låtsas som jag är lika glad och obekymmrad
som vanligt. Han hör det direkt på rösten. Han tror nog redan nu att jag är
sur, för att jag loggade av mig från både msn och icq och skrev väldigt
korta sms igår natt när han kom hem. Och vad ska jag skriva i
efterlunchsmset, ska jag skicka något överhuvudtaget. Jag vet inte, jag är
förvirrad och tom. Känner mig tom, som det ekar. Kalla kårar på ryggen. Jag
fryser och allt jag vill ha är en mänsklig kram.

RSS 2.0