Linser

Inte sånna man äter. Idag var jag hos linsmannen, fast det var en kvinna den här gången, lite lättare att prata med faktiskt. Jag berättade om min upplevelse med mina linser, att jag såg sämre än nånsin, text och siffror blev grötigt när jag försökte jobba, skriva, läsa. Verkade som jag fick anstränga mig och fokusera mera och längtade till att jag fick ta ut dem. Så vi försökte med ett par endagslinser, men dem var för sladdriga, så dem fick jag inte in i ögat ens. Hon skulle beställa en annan stort  som vi skulle testa med nästa vecka. Jag är lite sugen på färgade månadslinser, nån lins måste ju passa mina ögon. Än ger jag inte upp.
Stod och kollade lite på glasögon innan jag gick in, finns många rosa, lite halvfina, men jag vet inte om jag skulle vara så duktig på att använda dem heller. Jag har ju inte varit det hittills. Och mina nuvarende glasögon är tydligen för svaga nu. Förr eller senare kommer jag förmodligen att se så dåligt att jag inte har något val. *suck*
Ögonoperation!

Sista jobbdagen innan helgen, låt den gå fort och smärtfritt, längtar hem till min stökiga lägenhet.

Trött tisdag

Tyvärr kan jag inte presentera någon mer uppdatering på min renovering, den har liksom legat på is i några dagar nu. Jag har bara jobbat och inte orkat eller hunnit göra något innan eller efter. Så nu längtar jag till helgen, till målning och fogning av kakel. Jag vill så gärna bli klar så jag kan fortsätta att leva mitt liv som vanligt med träning och allt var det innebär. Jag kommer inte ens ihåg när jag var och tränade senast och det är katastrof.

Till helgen ska jag även hinna gå en sväng på wellnessmässan med mamma och syrran och på söndag blir det troligtvis bowling med familjen. Igår var det himlans fint väder när jag åkte till jobbet, idag var det raka motsatsen, ösregnade ju och jag fick dra på mig regnbyxorna för att unvika att bli helt igenomdränkt.
Jag har lidit av lite förvirring dem senaste dagarna och min lycka som kändes så fullkomlig här om dagen, verkade plötsligt vara flyktig och lättrubbad. Mötte lite motstånd av omvärlden och då hamnade jag istället i allvarliga likgiltighetsdalen. Visst var jag fortfarande glad och tacksam över väldigt många saker, men det var precis som om jag inte orkade le längre. Nu räknar jag dagarna fram till fredag. Onsdag och torsdag bara, sen får jag helg.

Grundkänsla; lycklig

Ja, idag vaknade jag lyckig. Undrar så om jag drömde något härligt under natten. Jag ska inte sticka under stolen med att jag var lite trött när jag stod och letade efter ögonen i badrumsspegeln, men lycklig, Ja, absolut.
Efter duschen vaknade kroppen lite grann och jag åt frukost till min inspelade melodifestival och ringde syrran och pratade lite med henne. Inte ens en gråmulen söndag på jobbet kan störa min lycka idag, jag är istället glad för att det inte blåser och regnar idag.

Jag blir lycklig av att få gasa runt på min moppe, det är en speciell känsla att fälla ner visiret på min rosa hjälm och dra gasen i botten, en känsla av frihet som pirrar i magen. När jag är glad sjunger jag på moppen, nu har det varit RHCP ett tag och reagge, det funkar super, får se om jag byter snart. Svårt att hitta den ultimata moppemusiken. Brukar ibland fundera om det är någon som hör mig mumla med i musiken, jag är ju långt ifrån bra på texterna nämligen. he he

Jag blir lycklig när jag tänker på att jag låg i badet klockan 6 igår morse och sjung reagge.
Jag blir glad av grannens lilla söta hundvalp som är så pytte pytte liten, vit med bruna prickar på, den är så söt när den springer runt och trasslar in sig i sitt koppel.
Jag blir lycklig av att veta att "jag" äger min lägenhet och hur bra det blir nu snart är jag har fixat iordningen.
Jag är så glad över att jag har människor runt mig som jag kan älska och som förhoppningsvis älskar mig lite tillbaka.
Jag blir lycklig av att tillhöra en gemenskap, att umgås med människor som får mig att skratta, och att jag äntligen lite grann börjar hacka hål på äggskalet och titta ut.

Om du va min.

Jag skulle verkligen vilja blogga om min utekväll, middag och bowling med teamet. Men, det hade varit lite riskabelt, vet ju inte riktigt vilka få det är som läser min blogg, men utifall att, risken finns. Sådan här hemlig och känslig information borde inte finnas ute på nätet.
Så jag ska försöka prata runt ämnet och vara så hemlig jag bara kan.
Jag hade väldigt trevligt ikväll iallafall, vi började halv sju på en tairesturant som låg mittemot bowlingen. Jag beställde en kyckling som inte var graderad stark med några chilisar, den var stark såklart, fast mild. Men lite för stark för min smak. Men jag njöt av sällskapet och skrattade mycket. Vissa personer får mig verkligen att skratta och det är så härligt, för när man gör det kommer man på att det var väldigt länge sen man skrattade faktiskt, så förlösande. Vi hade väldigt roligt.

Klockan nio var det dags för bowling. Vi hade fyra banor och det blev ett tjejlag med tre tjejer, dem enda som kom från vårat team. VI kämpade på bra, jag tyckte att det gick ganska så bra, fick ner rätt så många käglor, men strikesen höll sig undan, fick bara en på hela kvällen, emot alla jag fick sist när jag bowlade..typ förra året eller när det nu var. Jag hamnade i mitten på vårat lag, inte bäst och inte sämst. Sen satte vi oss vid ett bord och dem flesta började svepa öl och drinkar med vinande fart. Jag körde moppe, så jag drack inget, höll fötterna på jorden och förklarade snällt att jag var nykterist :o) Det togs emot väl och jag kunde ändå njuta väldigt gott av alla dess goa människor medan dem blev smått berusade hela högen. Vi halv ett skulle några av dem dra vidare och jag drog hem med lilla rosa.

Fasen att man inte kan göra sina inlägg hemliga, eller det kanske man kan. Får nog ta och skriva av mig lite på ett litet privat ställe.

Det gör ont

Ja, då kan man undra vad jag gör uppe halv sex på en lördag, eller faktum är att jag vaknade för en timme sen, halv fem oförmögen att somna om, pga denna underbara månatliga smärta i magen. Tog en värktablett men det hjälper sällan förrän flera timmar efter..ungefär när det är dags att ta en ny. Hoppas att jag inte är helt död ikväll när vi ska äta middag med jobbet och bowla, ska bli så kul.

Så vad gör man tidigt på en lördagmorgon, jag la en mask i ansiktet som har stelnat nu. Ska faktiskt krypa ner i badet, för det brukar vara skönt med värme på det onda. Sen ska jag nog plocka lite här, jag lämnade kaoset efter kakelsättningen igår. Kolapsade i soffan efter let's dance.

Min ambitiösa plan om att bli så gott som klar igår, höll inte riktigt.
Men vi kaklade nästan klart, bara en rad längst upp som saknas nu. Vi var även och köpte en eklist på abi trä som pappa skruvade upp under bänken, för att dölja bänkbelysningen. Det blev svenabra. Kaklet är perfekt också, man börjar ana en succé. Fick tyvärr inte upp persiennerna eller målat varken möbler eller väggar. Får ta det nästa helg när jag är långledig. Bar dock ner en hel del till källaren, eftersom jag tvättade igår.
Ett tråkigt konstaterande torkrum 3 var inge vidare på att torka kläder. Nu tvättade jag bara en omgång kläder, centrifugerade och hängde in dem i torkrummet, där hängde dem till klockan elva, då min tvättid är slut. Tveksamt om det fanns nåt plagg som var torrt egentligen. Påslakan och lakan som fick åka 15 min i torktumlaren innan jag hängde upp dem, var sådär rätt så torra. Problemet är väl att det inte riktigt står någonstans hur länge efter sin tvättid man får ha torkrummet, eftersom det finns två per tvättstuga. Jag har inte hittat någon att fråga, och vill inte gärna stöta mig med grannarna i tvättstugan, det kan gå illa har jag hört. Inte heller torktumlaren klarade sitt jobb med att torka tvätten, den kändes också helt fuktig efter att ha blivit tumlad i program 1, som inte ska sluta förrän tvätten är torr.

Anledningen till att vi inte hann göra så mycket igår, var ju att min kära far ville "ut och skafffa materiel". Hm.. trälisten då och ev. strömbrytare. För vi åkte till Ahlsell, för att han skulle plocka upp lite grejer där, lämnade av mig på ventilhyllan och beodrade mig att kika på ventilerna medan han gick och hämtade en vagn. Han var borta i evigheter och jag tittade och tittade. Faktum var att det inte var så mycket att titta på. Jag kollade mest in alla hantverkare som sprang omkring där, dock ingen snygg, utan mer spektakulära små gubbar. Jag tror jag var enda tjejen inne på Ahlsell, fick trots detta inte en enda lysten blick. Jag tröttnade på ventilerna och började leta efter pappa. Han hade hittat en kompis och stod och pratade och hade helt glömt av mig. *suck*.
Efter det skulle vi bara lämna av några strålkastare på Sandarnas transport......

Sen åkte vi till abi trä, efter det blev det en tur till hisingen och stigs kakel, för det fattades en kartong med kakelplattor som vi behövde köpa, så det var ju lika bra att göra det när man hade en pappa med bil. Inte så festligt att åka dit ut på moppen. Innan Stigs kakel, blev det en vända in på pappas jobb, för han skulle ha en grej där. Det blåste som attan, och bilen krängde mot vinden, regnade och var allmänt eländigt väder. Pappa ville även stanna till vid Miele för att kolla om dem hade ett handtag till kylen hemma, eftersom det hade pajjat. Efter en lång stund inne på Miele kom han ut, utan handtag. Dem hade sprungit fram och tillbaka och tillbaka och fram i visningslokalen, men inga handttag på lager hade konstaterats.

Stigs kakel, tar tid som vanligt...ska jag säga efter två besök där, men det tar tid. Jag förstår inte riktigt vad dem håller på med och om dem över huvudtaget har sålt kakel där inna, för allt tar en så evinnerlig tid. Dem måste ha världens mest komplicerade dataprogram för försäljning eftersom ingen där verkar vara särskilt haj på det.
Nåväl efter en 20-30 min kom vi där ifrån med 1 kvm kakel, 5 kg fix och lite silicon.
På vägen dit, konstaterade vi världens kö på hemvägen, så vi tog samma väg tillbaka hem via älvsborgsbron.
Jag ville lämnat in kranen på Rusta, men pappa missade avfarten, så vi körde hem till balltorp och hämtade lite mat på mammas jobb. Då hade vi åkt runt i 2 och en halv timme tror jag. Helt galet. Vad var det som tog sån tid.

Vi åkte hem och käkade i Balltorp och sen ner till mig och kaklade och satte upp trälisten. Sen blev det bråttom, för pappa skulle på kalas med mamma. Så han fick rusa iväg mitt i kaklandet. Jag satte två små bitar till, sen gav jag upp. Klockan var halv åtta och det var dags att förbereda sig inför kvällens avsnitt av let's dance.
Nu mina kära vänner, efter denna regogörelse om min lediga dag, ska jag ta och tappa upp ett bad till mig.
Vinden viner fortfarande utanför fönstret. Hoppas att jag inte blåser bort på vägen till jobbet. brr.

Snart klar

Jag ska göra ett snabbt litet inlägg här tänkte jag, skulle bara fixa fram lite musik egentligen, var precis på väg ut i köket och diska och montera upp mina persienner. Väntar även på att min tvätt ska torka i tvättstugan, är dock lite skeptisk till torkrummet, det verkade inte var något vidare drag i dem där fläktarna.

Status på renovering:
Jag skulle nog vilja säga att jag kan klarskriva garderoben helt nu, det sista pillet är så gott som klart, dörren är vitmålad, spegeln är guldmålad, och sattes upp runt tvåsnåret i natt.. hmm hoppas att jag inte väckte några grannar. Fick även upp min lilla blomkvistkrok från pluto, den funkar utmärkt som slipskrok och till idbrickan.
Det är klart, det ska städas lite där inne, dammsugas och lådorna ska märkas upp, listerna ska ner till källaren.

Låsvredet på toadörren passade inte, så pappa ska få kapa av den där låskolven, så blir det nog bra, den dörren är också klar. Lister saknas i hallen, ska försöka få pappa till att åka iväg till byggmax och köpa några, för sätter vi dit dem är hallen klar, så när som på min nygamla hallmöbel som ska målas vit. Den lilla hatthyllan från rusta är uppsatt, lite snett men men, inte ens pappa är perfekt.

Fönsterkarmen är färdigmålad. Köket börjar bli ganska klart.
Idag ska vi kakla färdigt hoppas jag, det sista med elen blir klart, jag vill måla dem resterande väggarna och listerna inne i stora rummet. Hoppas på att syrran kunde låna hem en liten apparat som jag behöver för att kunna förstora upp en kvist på soffväggen som jag ska fylla i guldskimmer.

Syrran köpte gardiner på hemtex, så nu matchar gardinerna i brunt och turkost läskigt bra med tapeten, behöver bara få hit en symaskin så att jag kan sy upp dem, för mina fönster är inte riktigt tre meter långa.
Mamma hittade jättefina krukor på plantagen i turkost, så fönstret ser jättetjusigt ut nu.

Jag började måla askimbyrån, halva är grundmålad, ska måla lådorna också och  hallmöbeln, den stora spegeln ska få riktig färg på sig och lite blommor. Lite skrot ska bäras ner i källaren. Sen är det nog banne mig klart.

image114

Här är min vackra tapet jag har i vardagsrummet.
image115

Och den här i köket

gammal pizza

Det ligger en gammal micropizza i kylskåpet på jobbet, den har legat där länge. Jag brukar tänka på den när jag går och hämtar min mat. Jag funderar på exakt hur länge den har legat där nu, är det en eller två veckor eller till och med kanske tre. Är den möglig eller innehåller den så mycket konserveringsmedel att den är helt oberörd. Jag undrar vems den är, vem har lagt den där och totalt glömt bort den. Stackars gamla bortglömda micropizza, mina tankar går till dig, i månadsskiftet blir du slängd.

Liten uppdatering av renoveringen:
Idag spikade jag upp tre tavlor i köket, det är lite nervöst att spika på en nytapetserad vägg, naturligtvis pajjade jag den första betongkroken, eftersom jag vill sätta den precis i tapetskraven och det gick tydligen inte, dem små piggarna blev helt snea. Hittade en gammal som tur var, så jag fick upp tre krokar tillslut, och jag fick upp mina fina moppetavlor, grymt fint alltså. Tyvärr hade ena tavlan blivit lite smutsig på insidan när jag råkade hälla ett glas vatten in i ramen och plockade isär allt för att det skulle torka. Så när jag får lite tid över någon dag, så blir det en isärplockning igen.
Jag målade även toa och garderobsdörren en gång till, grundade, så nu är det bara den antikvita färgen kvar. kladdade lite på spegeln också. Imorgon är jag ledig, så då tror jag att jag ska kakla lite, slipa och måla bakom skrivbordet, måla dörrarna igen, måla en anna spegel i guld och piffa till möblerna med min schablon.
Får en hallmöbel imorgon av mor o far, en gammal som jag ska måla.. he he.

Helgens renovering

Måndag, vad ska man säga, det var vår i luften idag, så varmt och skönt, jag frös inte hjäl på väg till jobbet.

Status på renovering:
Jo, så här är det. Satte upp två kakelplattor till igår, det är fortfarande hälften kvar, jag fick göra det alldeles själv, för pappa fick så ont i ryggen av att stå under bänken och skruva dit min bänkbelysning. Vi kapade ganska många plattor som jag kan sätta själv i veckan, bara blanda lite bruk och kleta upp dem där små grejerna.
Bänkbelysningen är klar iallafall, nu har jag massa fina spottar under bänken som ger härligt mycket ljus och sen blir det 6 st eluttag också, så pappa hade köpt billigt på hornbach. Problemet med dem var just att det var billig skit från tysklad och dem bråkade lite.

Vi slipade ekbänken som hade blivit helt totalförstörd när det råkade skvätta kakelvatten på den.
Jag drog igång med väggarna i hallen, spacklade och slipade det sista. Syrran kom och målade hallen i den där äggvita färgen och förberedde för tapetsering. När hon kom tillbaka efter dansen på kvällen, slängde vi upp tapeten i vardagsrummet, tyvärr var omständigheterna inte optimala och resultatet blev okej men något tveksam. Helheten är vacker, men vetskapen om att det inte är perfekt gör lite ont. I veckan hänger vi dem sista fyra i hallen.
Tog bort skarvar och spacklade bakom skrivbordet i tron på att vi skulle tapetsera där också, men det blir bara målning, så det ska jag fixa i veckan också. Ska bara vara väldigt rädd om datorn så att den inte suger in något slipdamm.

Imorse försökte jag återställa mitt hem efter helgens kaos, slet med dammsugare och mopp, jag ska nog ta och polisha golven, dem ser fortfarande dammiga ut.

Det som återstår nu är resten av kaklet, en eklist på skåpen som ska dölja belysningen, bänkarna ska fast. Golv ska läggas i köket, men det är inte ens köpt än, får se om det blir några pengar över nästa månad.
Dörrarna i hallen är grundmålade, dem ska grundmålas en gång till innan jag stryker dem med antikvit, samma färg jag har på alla mina möbler. Köpte mer färg idag i färgaffären. Takfärg, grundfärg, antikvit och klarlack.
Möblerna ska få en slutgiltig finisch. Resten av taket ska målas i stora rummet och väggarna får bli äggvita, Golvlisterna ska jag måla vita också.
Hallen ska får nya golvlister och en ny taklampa i form av Beryll tror jag den heter, vit spottar på skena.
Det blir ett väldigt vitt hem, men med lite färger här och var så klart.
Jag har stora förhoppningar om att det blir görbra, vill bara att det ska gå lite fortare än vad det gör.
Hela lägenheten är dessuotm överbelamrad med rollers, pappas verktyg och diverse täckpack och skräp.

Ikväll är det dessutom mys med anna phil, jag jobbar iofs till åtta, men jag har spelat in så jag kan kolla när jag kommer hem, så det blir nog bra.
Måste verkligen fixa det där med skattejämkningen också, måste måste måste.


Världens bästa band - UP

Det får bli en liten morgonblogg innan jag ska ut och göra frukost och börja greja med lägenheten.
Igår hände det igen, jag kom till himlen,  himlen befann sig i Pusterviksbaren en trappa upp på ett trångt dansgolv framför en liten scen. Jag såg Gud och det var Christer, tro det eller ej. Han lös av kärlek och godhet och glädje, så det måste bara varit han. Hela stället andades extas och publiken pulserade, studsade upp och ner i takt till vad jag tror är typ världens bästa, härligaste och trallvänligaste musik. Vilka genier dem är, hur kan man göra såna låtar?!

Christer visste inte till sig av lycka och uppskattning mot publiken som älskar dem och han sjung för kung och fosterland och svettien sprutade fullkomligen. Det var en liten showcasespelning, en man från australien var där och lyssna på dem, för att avgöra om dem är tillräckligt bra för att lanserar på andra sidan jorden, och det är klart att dem är, skitkul för dem. Bara dem inte glömmer av Göteborg. Man måste få sin årliga dos av UP.
Vem kunde tro att Kola skulle bli en sån fanatisk synthpopare, Guds vägar är verkligen outgrundliga ;o)

Jag gjorde aldrig något direkt försök att tränga mig fram till min kärlek i slutet efter spelningen, dem brukar alltid finnas kvar en stund och snacka med sin publik och ta emot hyllningar och kramar. Visst kunde jag gått fram och kramat honom, men jag visste inte direkt vad jag skulle säga mer än nåt klyschigt att dem är det bästa bandet och att deras musik är så underbar. Det känns som man blir dragen tillbaka i tiden till sina härliga tonår när vi hängde efter arvingarna, då man gjorde vad som helst för en kram, ett kort med sin favorit och en tusonde autograf.
Nä, jag har mognat och blivit vuxen och alldeles för feg så klart. För det var ju dem där ögonblicken tillsammans med sin kärlek som gav livet mening.

Och även om det nu är så att jag avgudar och älskar Christer så säger ju min realistiska, verklighetsförankrade hjärna att chansen att det skulle bli vi är miniminimala. Även om det nu händer att artister faller för sina fans ibland. Men sån tur skulle jag aldrig ha, det hade ju dessutom varit lite för ironiskt om min första pojkvän skulle bli han.
Jag är och förblir en nucka säkert resten av livet, slår vad om att jag om tio år fortfarande drömmer kärlekskranka drömmar om min bästa kompis i Stockholm och ligger nätterna långa och pratar i telefon med honom.
Kan jag inte få Klubba eller Christer, så kan det vara ;o) ha ha, då är jag hellre ensam. Har man träffat dem bästa, så nöjer man sig inte med mindre. Tänk vad jobbigt att alltid behöva jämföra och mäta alla efter den måttstocken, kommer någon annan nånsin leva upp till dem kraven.

Ooops, förresten jag tar tillbaka det där vadet, jag slår inte alls vad. Sist jag slog vad med mina kompisar i nian om att jag fortfarande skulle vara singel och inte haft en enda pojkvän på tio år så gick det i uppfyllelse. Så jag ska inte slå såna där vad längre, för dem har en tendens att gå i uppfyllelse..

Nu kokar mina ägg, så det är väl dags för frukost om några minuter, sen drar renoveringen igång igen.
Jag skrev en lång lista på saker som ska göras idag, önskar så att jag hade orkat måla taket i hallen igår, men jag får göra det nu istället. Pappa och jag satte upp kakel igår, vi har ungefär hälften kvar. Det blir jäkligt snyggt, men det är lite jobb och pill. Var ett jäkla jobb och få bort allt gammalt bruk, pappa hade köpt en diamantklinga på Jula, så han slipade bort det, och det gick ganska fort men helsike var det dammade, så nu har jag stendamm precis överallt i hela köket, i alla skåp på allt porslin, i kastruller och lådor. Härligt härligt, det lär ta ett tag att få undan det.

Mitt mål idag är iallafall som sagt, måla taket i hallen, slipa skarvar, få upp tapeten, sätta det sista kaklet, få upp persienner i köket, måla väggarna i hallen, dekorera dem vita möblerna med kvisten, hitta en affär som kan sälja mer möbelfärg till mig, fortsätta måla dörrarna i hallen och byta handtag på dem, få lite mer ordning och städa upp lite här. Det är massa pill kvar innan lägenheten når perfektion, köksgolvet får jag nog ta lite senare i början på mars. Nu ringde äggklockan, nu är äggen klara. Så vi ses lite senare, förhoppningsvis med några bildbevis på att jag har jobbat hårt idag.

Kram på er

Kakel

Status på renoveringen:
Idag har jag hackat bort kakelfix och rensat min kropp från frustration och aggression, det fanns en del, blev klar med en ytterst liten bit där kaklet satt på ett skåp, väggen är värre, mycket värre, det tar tid och blir smutsigt. :o/
Jag passade även på att maskera lister, tak och fönster i köket, för jag hade någon galen fantasi i förmiddags att jag skulle orka måla när jag kom hem från jobbet. Fast jag vet ju att det kommer sluta med att jag kurar ihop mig i soffan eller sängen och kollar på tv i några timmar istället.

Idag släpade jag med min mamma på spännande äventyr till Stigs kakel, enligt pappa hade dem billigt kakel där, och visst, det var väl hyffsat billigt. Fick kakel på 4 kvm, fix, fog, svamp, spackelspade och skrapa för 1600. Kaklet som jag hittade tillslut är avlånga plattor på rad horisontellt. Ganska stora plattor, så det går fort att sätta, dem är mörkgrå med stänk av brunt, får en varm och härlig ton. Jag tror att det kan bli riktigt snyggt. Jag valde grått för att väga upp resten av lägenhetens ljusa, rosa puttinuttfeminina inslag, kan behöva lite manligt och maskulint också. Det blir snyggt till ekbänken och den rostfria fläkten. Jag längtar till den dagen jag får dra av plasten på fläkten, för nu är den ju plastvit.

Idag var första dagen sen september som jag blev tvungen att köpa lunch på jobbet, eftersom jag inte hann laga någon mat hemma pga att kakelaffären drog ut på tiden. Det kändes som ett bakslag, det blev en räksallad, den var väl inte äcklig, men ingen smaksensation heller. Med tanke på att jag bara fått i mig min havregrynsgröt och ett äpple och en banan idag, var jag grymt hungrig. Trodde att jag skulle få ett bröd till salladen men det fick man inte.
Får se om jag överlever kvällen, köpte en nypon/hallonsmoothie också, den var sådär god.

En vanlig morgon

Jag går upp och kissar och irriterar mig lite på droppandet som toaletten avger när jag har spolat och den ska tappa upp nytt vatten, drar fram tvn till sängen och går och lägger mig i sängen igen, klockan är kvart över sex på morgonen. Knäpper på mitt inspelade vhs från gårdagen och kollar färdigt på sjukhuset och sen är det dags för Anna Phil, en serie jag verkligen inte har följt eftersom jag inte är så förtjust i danska, inte förrän Ola dök upp.
Nu ligger jag och myser ner mig i täcket och mornar mig riktigt ordentligt och längtar efter dem små glimtarna som Ola är med. När jag är klar är jag hungrig som en varg och drar på mig mysbyxor och linne och tofflor och tassar ut i mitt kök som är under renovering. Bruket har fått fettfläckar från olivolja när jag har stekt framför spisen och brukar bara ropar på att få bli nerhackad, snart snart, jag ska ta det snart. Man kan ju inte hacka så tidigt på morgonen.
Som på refelx slänger jag ihop lite havregrynsgröt, idag blir det inte banan och kanel utan hallon.
Till gröten unnar jag mig lite juice och ett stekt ägg som jag äter på stående fot.
Tar med mig gröten och juicen till sängen och sitter på sängkanten och kollar på morgongänget.

Det är för kort tid innan jag ska iväg för att dra igång med några stora projekt som träning eller liknande. Det blir till att hoppa in i duschen och göra sig klar. Tar på mig samma kläder jag hade igår, för jag har ingen fantasi att ta fram något annat, och vädret som är grått och 4 plusgrader, inbjuder inte till några livliga kreationer.
20 min innan jag ska åka bestämmer jag mig för att steka upp lunchlaxen så att den är klar, det luktar lax, det luktar mycket och inte så himla gott, längtar till att spisfläkten blir inkopplad. Blir precis klar med laxen och stoppar ner den i en låda och kör in den i kylen, för jag ville inte att det skulle stå framme och bli dålig när den hade svalnat.
Tar ner lite grejer till källaren och går till tvättstugan och flyttar mitt lås, fredag den 22 februari på morgonen hade jag visst lust att tvätta, den här gången i tvättstugen med tre maskiner, till min stora lycka.


forts. 7 sanningar

Sanning nummer fyra
Sanningar är inte samma sak som hemligheter, men vad är en sanning som jag inte har pratat om på bloggen än.
Jag har aldrig haft en pojkvän, never. Inget förhållande, om man inte ska räkna Mattias som bodde granne med mig, fast vi var nog inte utalat ihop, fast jag har ett vagt minne av att vi pussades när vi var 5-6 år.

Sanning nummer fem
Jag har bråkat med min kropp och kämpat med min vikt ända sen mellanstadiet, då jag gick med mamma till vikt väktarna. Det är ju fortfarande ett av mina största problem, men jag försöker att inte lägga så himla stor vikt i det längre.

Sanning nummer sex
Jag förlorade min oskuld när jag var 17-18 år tror jag, med en kille jag inte kände, det ångrar jag verkligen.

Sanning nummer sju
Jag är lite förtjust i en kille på jobbet. Jag har relativt lätt för att bli kär om jag träffar någon som berör mig.
Jag har lätt för att älska och njuta.

Sådär, pust...det var ju skitjobbigt. Klämma fram sanningar sådär på beställning. Tyvärr måste jag bryta mot regelverket då och inte utmana sju av mina vänner, eftersom jag inte har så många, och den enda bloggaren jag känner är makane och det var hon som utmana mig.

7 sanningar

Just det, jag hade blivit utmanad att klämma ur mig 7 sanningar, klurigt värre. Tyvärr kan jag inte vidareföra denna utmaning då jag har en väldigt begränsad vänkrets.

Sanning nummer 1
Hm, svårt svårt svårt. När jag var liten lekte jag hellre med lego och pusslade än dockor, jag hade en liten docka som jag gillade att bita i huvudet och en barbiefamilj bestående av Peter, Petra och barnen som jag har glömt vad dem hette.

Sanning nummer 2
Jag har en kraftig fobi för att kissa utomhus i skogen typ, gillar det inte. Säkert på grund av en händelse tidigt i min barndom när jag var ute och lekte med mormor och fick kiss på mina träskor, jag skämdes jättemycket och tyckte att det var äckligt.

Sanning nummer 3
Jag har verkligen inte många vänner, jag har två kvar från högstadiet och en riktigt bra kompis, sen är det lite msnvänner men det är inte samma sak, dem träffar man aldrig på riktigt. Jag tycker det är svårt att hitta nya vänner, jag trodde att det skulle bli lite annorlunda på mitt nya jobb, det är fullt med tjejer och killar där, men ingen som har fastnat för mig direkt, jag som är så förtjusande.

Sanning nummer 4
Nä, jag kommer inte på sanning nummer fyra nu, jag ska fundera lite på den medan jag åker till jobbet, så återkommer jag med resterande fyra sanningar. Jag har lite tidspress nu, så det är väl lika bra att klämma på sig hjälmen och åka.

Tjing

Alltid bråttom

Ja, nu blev det väldigt kort tid att blogga på igen, fastnade på Makanes blogg istället, det var värst vad inlägg och bilder det hade tillkommit. Kul kul. Blev lite sugen på att lägga upp lite egna bilder, det kommer, jag lovar lite halvt.
Hela helgen jobbar jag, gråter inte så mycket över det, var mest nedslagen över att jag inte orkade gå upp i tid och vandra i änggårdsbergen. Unnade mig en sovmorgon till klockan nio, kändes oerhört lyxigt.

Så nu är jag tillbaka efter en 45 minuters försenad lunch, och lund vid femtiden på kvällen..hm kanske inte är helt optimalt. Ikväll ska jag hem till mor och far och äta kallops och kolla på halva melodifestivalen, eftersom jag slutar åtta, lär jag missa början. Men det verkade inte vara ett så överdrivet roligt startfält, bara typ amy som jag gillar. Pappa var hemma i min lägenhet idag och gjorde spår i väggen för kablarna. Så nu får jag väl knacka lite murbruk och kakla, så det blir klart där nån gång.

Såg två småtjejer med sina föräldrar när jag åkte till jobbet idag, det lös i ögonen på dem när jag kom glidandes på min rosa scooter, he he. Gulligt.

Nu känns det så där lite halvtrevligt med linserna igen, jag har haft dem flera dagar nu, men jag verkar inte vänja mig, tycker att jag känner dem hela tiden och att jag har svårt att fokusera, det blir lätt så att jag släpper ögonen och då blir allt suddigt och siffror och bokstäver börjar flyta iväg. Det är bara skönt när man får ta ut dem. Jag är kluven, vet inte riktigt hur jag ska göra, för jag vill inte ha glasögon hela tiden heller. Fast det kanske finns andra linser som är bättre. Ska väl snart gå tillbaka på återbesök till optikern. Nu ska jag ta och hugga i dem sista timmarna.

lördagskram

Fulltankad

Äntligen är hon ute och rullar igen, min rosa käraste ägodel. Fick igång den efter att ha laddat batteriet, lite svårstartad men tillslut gick den igång. Igår sågade pappa upp låset till sitsen, så idag kunde jag äntligen tanka, över fem liter gick i. Nu känns det tryggt att rulla runt igen utan att riskera att få bensinstopp.
Jag älskar verkligen att susa runt på moppen och köra gasen i botten, det är ju tur att den inte går så farligt fort att man kan riskera att få polisen efter sig.

Idag började jag kvart i ett, men jag gick upp klockan sex för att hinna måla taket i köket och väggen i klädkammaren och tapetsera garderobsdörren. Hann väl nästan allt jag skulle göra, hade ju inte gjort nåt om det hade blivit någon timme över till träning också. Låter galet ja, men jag är lite desperat på att få ordning hemma.

Imorgon har jag tid i tvättstugan och det är verkligen på tiden, börjar bli krisläge och ont om rena kläder. Önskar mig en egen tvättmaskin...såååå mycket. Mamma ska komma och tvätta med mig också, hon är lite avundsjuk på min stora tvättstuga i källaren. Imorgon ska jag även få fotbehandling, fick det av mamma i julklapp och nu är det dags att plocka ut den. Sen blir det träning och hem och knacka bort murbruket eller kakelfixet eller vad det nu kallas.. det där gråa som satt under kaklet.

Flytten

Sorry, jag har varit lite avlägsen på sista tiden. Det beror såklart på den stora flytten, som har tagit all tid, kraft och energi dem senaste dagarna. Så mycket jobb och uppackning så det är inte klokt. Men nu börjar man ana en ordning i kaoset men det är fortfarande mycket kvar. Det ska bli en del renovering innan mysfaktorn är på topp.
Väggarna i vardagsrummet ska målas i duvvitt, den snygga tapeten ska upp i vardagsrummet, men först krävs ingående underarbete, skarvar ska bort och spacklas. pust.
Hallen ska få ny tapet, samma jobbiga underarbete där.
Klädkammaren fick spackel idag och imorgon blir den väggen rosa, garderobsdörren i klädkammaren ska först få byta färg från grå till vit innan jag tapetserar den med syrrans fina rosa tapet., sen ska jag köpa två nya knoppar dit.
Kökstaket ska målas vitt innan den nya taklampan kan få komma upp, igår hängde vi även upp min nya fina spisfläkt, men den är inte på än, för pappa måste dra lite el först.
Elarbetet kommer bli så ingånde eftersom det bara finns ett jack i köket, så får vi knacka sönder kaklet och sätta nytt, så jag får väl ut och kolla om jag hittar nåt tjusigt, svart tror jag.
Sen ska jag köpa bänkbelysning på Ikea också, det ska pappa fixa dit och ny ekskiva har vi köpt också.
Det blir nytt golv i köket också och den snygga tapeten. Så det är en hel deln kvar att göra.
Hoppas jag orkar, hinner och att det går hyffsat snabbt så man kan ha inflyttningsfest och visa alla hur fint det blev.

RSS 2.0