Börja på nytt

Nej, jag har inte dött. Förlåt att jag inte bloggat på evigheter, men det har varit lite ...struligt, som björn skifs skulle ha sagt i strul. Nja kanske inte struligt, bara väldigt mycket att göra. Jag har en mattebok som hänger som ett tungt stort åskmoln över mig. Det är för mig helt obegripligt hur jag ska kunna klara av matten, för det är inte lätt och jag ligger långt efter, men jag har inte riktigt kastat in handduken än. Engelskan har jag dock gett upp för en stund.

Jag har faktiskt från och med idag lämnat dagiset bakom mig, kände att jag var redo att göra något nytt.
Coolt att jag faktiskt bestämde mig för ett tag sen att jag skulle byta jobb innan året var slut och så gjorde jag det. Med lite hjälp från omvärden. Hoppas bara att jag klarar av det här jobbet nu, för det är lite mer avancerat än att städa och diska kan jag ju säga.
kram på er

ÅÅÅ Universal Poplab

image113


ÅÅÅh, vad ska man säga. Jag är knappast mållös. Jag är så glad att jag orkade möka mig in till stan, jag ångrar inte en minut. Det här är ett av Sveriges bästa Synthpopband. Dem är så bra som man ryser. Vilken musik, vilken spelning alltså. Ni skulle varit där. Men det var rätt så mycket folk, så ni kanske inte skulle fått plats.
Jag stod mitt i den hoppande enheten på dansgolvet, som studsade och klappade och viftade av glädje. Känslan var total och uppslukande och man ville bara studsa med och sjunga med för allt vad man var värd.
Alla tre killar är ju störtsköna och SNYGGA, väldigt snygga faktiskt. Min favorit är dock den mycket ödmjuke Christer, vilken kille. En sån skulle man ju inte ha något emot av att ha hemma. En riktigt mysig kramgo, skön kille. Som är så tacksam för allting. Väldigt jordnära och personliga. *lovesuck* Lite kär blev jag nog allt.

 Oh My, här är han, MEGASÖTA Christer. *Pussapå* (bild lånad av www.universalpoplab.com)

Köpte en singel, trots att jag har albumet hemma, men jag ville så gärna ha autograferna, lite löjligt kanske, men men. Den där singeln "Heart apart" får hedersplats. Först tog jag "Fire" för det är min favorit, men det omslaget var svart och då hade inte autograferna synts, så det blev den här vita istället. "Hearts Apart" är inte fy skam heller. Hela skivan "uprising" är faktiskt helgrym. JA, hm jag kanske är lite frälst. Men går ni in på deras hemsida.
www.universalpoplab.se  så kommer ni alldeles säkert också att bli det.

Hm, ska man behöva gå och lägga sig och lämna den här kvällen bakom sig som ett minne, det känns lite orättvist. Sitter och lyssnar på låtarna på hemsidan och njuter och rockar loss.
Får säga att jag var jäkligt snygg idag också, har tyvärr ingen bild här med mig. Men jag hade svarta capribyxor och svarta stövlar, svart korsett och ett tunt svart linne som var lite genomskinligt (som jag lånade av syrran) två nitskärp, tog även skjortan på mig när vi åkte in, men både jackan och skjortan åkte in i garderoben, det var ju asavarmt på dansgolvet.. aa på hela sticky fingers faktiskt, rätt så knökat med folk.
Jag var så orolig att dem hade börjat spela när jag kom, för jag var lite sen. Gänget från syrrans sexparty var lite sega, så jag körde ganska brutalt in till heden och småsprang upp till kaserntorget och möttes där av en relativt lång kö. Jag är ju inte så van att gå ut och vara ute. Konstig nog så får jag alltid gå själv, för det är ingen som kan följa med mig. Kan ju bero på att min vänskapsutbud är lite begränsat till två flickor och ingen av dem kunde idag. Och syrran och hennes kompisar skulle gå till deep tror jag.. det heter.. Dem ville att jag skulle gå med, men det kändes som det var lite äldre folk där. Och skulle jag överge mina kära killar, nää jag tror inte.

Chanserna man får att lyssna på så här bra band kommer verkligen inte speciellt ofta, det gäller att ta vara på alla tillfällen, även om man måste traska dit ensam och slåss med långa murar till ryggar. Ja ja, jag får väl ta o gå o lägga mig nu kanske. Klockan är över tre och jag är inte jättetrött. he he konstigt. mest helt lyrisk och lycklig.
KRAM på alla sköna syntpopare

POP ON

Hemma hos kola

Förlåt jag har verkligen ignorerat bloggen alldeles för länge, det är ju så himla roligt när man väl börjar.
Men jag har haft så mycket panik och stress över matten hela tiden, att jag inte har haft ro att sätta mig med något annat. Idag är det fredag och jag laddar för helgen. Jag har städat här, så det är jättefint, väldigt nöjd med min insatts. Tog lite kort så ni ska få se hur jag bor. Imorgon spelar Universal poplab på Sticky finger, jag bara måste dit, dem är ju så bra. Hoppas Makane känner sig manad, hon kommer ju hem från sin solsemster imorgon. Jag vill inte gärna gå själv faktiskt. Ja ja, nog tjatat här kommer the bilds..

 Här ser ni min lilla sovhörna också kallat the Master Bedroom, man får plats två faktiskt, men lite god vilja och tålamod. Syrrans gamla säng som jag har "lånat" eller köpt.. Har inte betalat den iallafall...än.

 Här är lilla myssoffan, EKTORP från IKEA såklart.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S69805845
Turkos pläd från samma ställe, samt dem vita kuddfodralen med träd på, den turkosa kudden var ett fynd på Rusta, gardinerna har jag lånat från syrran. Rumsavdelaren bakom soffan är också lånad av syrran. Det lilla minisoffbordet är mitt också inköpt på IKEA, svarar till namnet LACK.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10065958
Matta ursprungligen från syrran tror jag, men jag hittade den i Balltorp hos mamma. Tvn i förgrunden var också ett skänk från mina kära föräldrar, deras forna sovrumstv.

 Den lilla lilla matplatsen är lite tillfällig. Väggbord från IKEA, ett riktigt fynd, fick det för 149 kronor, jag tror det har utgått ur sortimentet, hittar det inte på nätet. Turkosa stolar, lånade från syrran. Och mycket snygg tapet från Rusta faktiskt. http://www.rusta.se/product.asp?produkt=ATRIUM+SOFT11191+CIRKEL+BRUN&kategori=Akryltapet+Tapet+%26+Tillbeh%F6r&p=20201170
Om jag får kontraktet på den här lägenheten, ska jag ta bort den skruttiga fönsterbrädan och sätta dit ett egettillverkad barbord med Ekskiva och infälld belysning i. Jag har sett att det finns ganska så många fina barstolar idag, så det blir nog sketabra. Fönstret behöver också insynskydd av något slag. Funderar på nåt tunt tyg eller liknande upsatt med bambupinne.

 Det är här man försöker laga mat, i det illa opraktiska, oplanerade gammalnya köket. Fördelen är att man har nära till allt. Men det finns ingen tillberedningsyta, så jag är på jakt efter en stor skärbräda som jag kan lägga över diskon. Ugnen är skitäcklig och smutsig, gick knappt att få rent den sen dem som bodde här innan. Tror aldrig att var rengjord innan jag kom dit. Såg ungefär ut som dem hade sprängt 70 ankor där inne.

 Skylten till toaletten. Stal iden från en kompis. He he, väldigt coolt, tyvärr är toan ganska blå, hade varit roligare om den hade varit helrosa.

 Bokhyllan som egentligen är ett vitrinskåp, där av dörrarna som jag försökte frostspraya med spray från panduro, resultat blev inte tillfredställande, lukten var hemsk, jag tror den har försvunnit nu. Men jag orkar inte göra om det eller ta bort det, så det får vara sådär halvbra.

 Här är mitt skrivbord MIKAEL från IKEA, mest spånskiva. Är lite onöjd med hur MIKAEL har åldrats på dessa månader, då det redan har lossnat björkfolie på kanten, inte så vackert. Rätt så nöjd med ordningen, det är bara mapparna som ska fixas till lite.

Så, det var en rundtur på mina 25 kvadrat, kul va?!

RSS 2.0