Kramnödig

Jag satte mig i soffan och kollade på allt jag hade spelat in den kvällen, några timmar... he he, men man måste få varva ner och släppa allt. Gick och la mig vid tre, helt sanslöst sent, men jag var inte så värst trött. vaknade vi halv nio idag och traskade ut på en långpromenad i det fina vädret. Beskådade dem prassliga gyllenbruna lönnlöven som låg längs trotoaren, andra löv klamrade sig tappert kvar i sina trädkronor i väntan på nästa höststorm, prunkade i djuprött och klargult och orange. Det är vackert på hösten och kontrasten mot den klarblå himlen och solen som värmer lite grann.

Tog mig en tur förbi mölndalsbro på vägen hem och fyndade en vego kokbok för halva priset på åhlens, 50 spänn typ. Köpte lite nya strumpor på lindex och lite mat på hemköp, sen traskade jag hem och åt lunch. och det är väl ungefär efter det jag befinner mig nu. I väntan på mitt kvällspass med stängning idag med. Hemma vid elva snåret..kanske halv tolv. Siter även och väntar på att Asia motor ska höra  av sig ang lagningen av min lilla scooter som blev lite krasslig för några veckor sen. Hon repade sig inte helt och jag kunde inte lita på henne längre, så lillebror hjälpte mig att köra ner henne till Kungsbacka. Men jag vill ha hem henne nu, för det är så tomt under köksfönstret och jag vill gärna slippa åka spårvagn, det är så himla trökigt.

Japp så är det iallafall. Ikväll spelar date på Möllan men jag kommer väl hem lagom till att dem slutar, vet inte om man skulle ta sig en tur förbi o kolla på den nya gitarristen, men nja, betala inträde för en timme... känns lite blaj.
Jobbar hela helgen också, jag har nog inte fattat det, för kroppen är glad att det är fredag...ha ha vilken nit när vi måste gå upp imorgon och åka till jobbet. That's life, jag hade säkert inte gjort något vettigare den dagen ändå.

Tjipp och hej

Matförgiftad

Kära blogg!
Idag har jag nästan tillfrisknat efter att jag själv lyckades matförgifta mig. Förstår nu vikten av att ha en termometer i kylskåpet. Jag kan säga så här.. Mejeriprodukter blir dåliga i temperatur på 16 grader plus. Så nu vet jag att dem inte ljög när dem babblade om vikten av att dokumentera temperatur på kyl och frys i egenkontrollprogrammet.
Tanken på att jag själv åsamkat mig denna åkomma är förfärlig, då jag försakat min sista utbildningsvecka på mitt nya jobb. Shame on me, inget jag är stolt över.

Släpade iväg min stackars lekamen på teambuilding. Det var hemskt trevligt på många sätt. Upptäckte att mitt team är fullt av härliga personligheter. Jag åt musslor för första gången i livet, dem var goda trots min haltande hälsa. Första gången jag åt dessertost och brieost också. Och första gången jag inte bad om vatten istället för vin, men jag drack bara ett glas. Som amatörnykterist är man ju ganska känslig för små mängder alkohol, brukar ju bli hemskt trött när jag får lite promille i mig. Men det hade ett gott resultat i att jag skrattade mer än vad jag gjort på länge, förlösande och härligt, tills tårarna sprutade. Blev även lite kär i "hovmästaren/servitören" på bergabo, han var ju helt underbart söt. Men det fanns även andra där som också fångade mitt intresse.  ;o)

www.bergabo.com fanns tyvärr ingen bild på honom där, men ni får la åka dit själva och kolla. Men visst var det himlans vackert.

Idag har jag jobbat på att få tillbaka mina hungerkänslor och min aptit. Lyckades nog ändå skapligt med detta.
Ska ta och sova väldigt länge så jag får tillbaka ork och styrka också, sen är jag redo för fight igen. Men tar nog ändå och håller mig helt borta från mejeriprodukter ett tag framöver.


RSS 2.0