Blixtar och dunder

..magiska under.
Idag kom det äntligen ett riktigt åskväder, det blixtrade hej vilt och dånade och mullrade, fast det kunde ha mullrat och dånat och knallat ännu mer. Det var i slutet på den tråkiga spanien-italienmatchen och jag ställde mig ute på balkongen och kollade, man står med spänning och spanar ut över himlen för att inte missa blixten, det sker på ett ögonblicks sekund. Alla blixtarna blixtrade runt huset så man såg bara ljussken mest, men EN blixt såg jag klyva himlen och det är nåt av det vackraste som finns, det är så sällsynt att man får se det, som regnbågar och att föda barn kanske..Konstig paralell ja. Men men. Vackert var det iallafall. Han kom ut och höll om mig och vi stod och kramades med regnet smattrade på rutan. Mysfaktor. Sen avtog smällarna och vi tittade på förlängningen och jag råkade slumra till i straffarna, orkade inte hålla ögonen öppna, sen fick jag tvinga mig iväg och hem, för jag ville sova hemma själv inatt med tanke på mitt bloderi och allt. Tillslut slet jag mig loss och kom iväg efter tusen hejdåpussar. Det hade slutat regna och var ganska ljummet och fräscht och klart ute, jag vaknade till lite när jag körde hem i alla vattenpölar, men nu har jag segat ihop igen. *jäsp* vad trött. Nä, nu ska jag gå och dricka lite vatten.
tack o hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0