Det är en regnig sommar vi har

(Ronja Rövardotter)

Ja, en regnig midsommar, gör det mig nåt?! nä inte just nu när jag sitter på jobbet och knegar. Synd för alla stackare som planerat stora midsommarfesten i trädgården. Det mullrade tillomed lite förrut i dem svarta molnen som flög förbi.
Men det får gärna vara uppehåll när jag ska ut och köra moppe, jag ska hem först och byta om och slänga av väskan och sen ska jag hem till killen och hämta honom och åka iväg till hans kompis där vi ska käka lite.
Jag har faktiskt lyckats bli bjuden till 2 stycken olika midsommarfester, har det någonsin hänt?, min reservplan har ju alltid varit att mysa lite med mor och far.
Men idag hade jag helst bara legat på hans arm och snusat näsan mot hans hals.
Vi får kompromissa och först käka lite och sen smita iväg. Jag ska ju upp och jobba imorgon också, och det har varit en hel del att göra idag, är helt slut faktiskt.

Det kommer ju vara lite pirrigt att gå på en fest där man bara känner en endaste person och denna har man bara känt i drygt en vecka, hoppas att dem är snälla och "lätta". Läskigt för liten Kola som inte van eller gillar att gå på fest speciellt mycket. Inget festmaterial här inte.
Ska ju bli kul och se hurvida jag lyckas skjutsa på moppen, det har jag bara gjort 1-2 gånger tidigare. Jag har med mig min extra hjälm, hoppas att den passar. Nu ska jag bara kolla vilken väg moppen ska åka från högsbo till majorna. uj uj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0